Monday, March 29, 2010

صدور ماهانه بیش از 30 هزار جلد سند مالكیت روستایی در كشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ماهانه 30 هزار جلد سند مالكیت برای اماكن روستایی صادر می كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومی سازمان ثبت، احمد تویسركانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در جمع خبرنگاران در استان ایلام گفت: امسال تاكنون بیش از 200 هزار سند مالكیت روستایی در كشور صادر شده است.
وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ماهانه 30 هزار جلد سند مالكیت برای اماكن روستایی صادر می كند.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: سازمان ثبت و اسناد كشور به لحاظ وظیفه حاكمیتی كه دارد در جهت اصلاح فرآیندها و تسریع و تسهیل و شفاف سازی امور مردم حركت می كند.
وی افزود: با توجه به تصویب قانون جدید صدور اسناد مالكیت برای شهرهای زیر 25 هزار نفر، زیرساختهای لازم برای صدور اسناد مالكیت جدید برای این شهرها وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به تثبیت مالكیت دولت بر اراضی ملی و نقش مهم آن در پیشگیری از زمین خواری و تعدی به اراضی عمومی گفت: بیش از 90 درصد اراضی ملی و دولتی در بیشتر استانهای كشور دارای سند مالكیت هستند.
وی در پایان در خصوص تمدید ماده 147 و 148 قانون ثبت گفت: این مواد با لایحه دولت و پیگیری مجلس با تغییرات جزیی سال آینده تمدید خواهد شد.
 

Friday, March 26, 2010

مزایده هفتم املاک مازاد بانک ها از هشتم تا 22 اسفند ماه

نایب رییس هیات مدیره شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) از گشایش در فروش املاک بانک های دولتی خبر داد و گفت: مزایده هفتم املاک مازاد بانک ها از هشتم تا 22 اسفند ماه برگزار خواهد شد.  

به گزارش بانکداری نیوز به نقل از ایرنا ، "جمال دامغانیان" با اشاره به جدیدترین مزایده املاک دولتی(ششمین مزایده) که برای پنج بانک برگزار شد، ‌افزود: حجم فروش در این دوره نسبت به دوره های قبلی مزایده بهبود یافته است.
وی ادامه داد: در حالی که 28 ملک از 295 ملک برای اولین بار وارد مزایده شده بود، 39 ملک توسط 54 نفر خریداری شد.
وی با بیان آنکه، تعدیل قیمت املاک مازاد در شهرستان‌ها منجر به جذب خریداران شده، اظهار داشت: برخی قیمت‌های ناهماهنگ با عرف بازار مسکن، مانع فروش راحت و سریع املاک در مزایده می‌شود که این موضوع باید توسط مدیران بانک‌های دولتی حل و فصل شود.
دامغانیان تصریح کرد: تاکنون از 732 فقره ملک مازاد بانک‌ها که در 6 مزایده عرضه شده 233فقره فروش رفته که این نشان‌دهنده بازدهی 30 درصدی در کارنامه عرضه املاک مازاد بانکی است.
وی گفت:‌ تاکنون 233 فقره از 732 فقره ملک عرضه شده مازاد بانک‌ها توسط 379 نفر خریداری شده است. در 6 مزایده اخیر 1996 فقره ملک عرضه شد که 1264 فقره تکراری بوده است.
به گفته نایب رییس هیات مدیره شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام)، مجموع ارزش ریالی کل املاکی که تاکنون توسط بانک‌ها در مزایده عرضه شده 950 میلیارد تومان بوده که ارزش ریالی فروش این املاک 49 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
وی از ادامه برنامه عرضه این املاک خبر داد و گفت: انتظار می رود در مزایده‌های آتی، بانک
‌ها برای افزایش بیشتر در حجم فروش، سیاست‌های جدیدی اتخاذ کنند.
دامغانیان تصریح کرد: شرکت فام آمادگی دارد این خدمات را به همه بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی و همچنین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و شرکت‌های بیمه ارائه دهد.
گفتنی است در 6 مزایده اخیر املاک بانک‌ها بترتیب 293 ، 289، 451 ، 390 ، 278 و 295 فقره ملک عرضه شد که جز مزایده اول، در مابقی بترتیب 83 ، 313 ، 349، 252 و 267 فقره ملک تکراری عرضه شده بود.

 

رسالت

 مجیدیه

 تهرانپارس

 نارمک

 ترمینال شرق

 دپوی شرق

 پیروزی

 خیابان دماوند

خیابان آزادی

Tuesday, March 16, 2010

طرح ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور (TMIS)

سامانه اطلاعات معاملات املاك و مستغلات كشور با هدف شفاف‌سازي اطلاعات معاملات املاك و مستغلات كشور و در راستاي ساماندهي امور مسکن، بصورت يكپارچه‌ با ساير سيستم‌هاي اين حوزه طراحي و پياده سازي گرديده است. اين سيستم در مرحله اول بصورت پايلوت در شهرستان شميرانات و شهر تهران و از تاريخ اول آذرماه سال جاري درکل کشور به بهره برداري رسيده است.

 اين طرح  ملي بر اساس مصوبات هيات محترم وزيران و در راستاي طرح تحول اقتصادي و نياز و خواسته جامعه صنفي مشاورين املاک و شوراي اصناف کشور، جهت مديريت کلان و ساماندهي معاملات املاک و مستغلات کشور راه اندازي و اجرا ميشود. متولي اين طرح نيز وزارت بازرگاني تعين شده است.

مشاورين املاک سراسر کشور که داراي پروانه کسب ميباشند، به عنوان کاربران اصلي اين سامانه بوده و پس از ثبت نام در اين سامانه و تاييد آنها توسط اتحاديه صنف مشاورين املاک، امضاي ديجيتال دريافت نموده و ميبايست کليه معاملات خود را در اين سامانه ثبت نمايند.

 در اين راستا شرکت خدمات انفورماتيک راهبر به عنوان مجري طرح ساماندهي معاملات املاک و مستغلات کشور از سوي وزارت بازرگاني انتخاب شده و شرکت مشاورين انفورماتيک نيرو (مانير) نيز همکار شرکت راهبر و مجري طرح در سه استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل ميباشد.
رسالت
 مجیدیه
 تهرانپارس
 نارمک
 ترمینال شرق

 

Monday, March 15, 2010

پيش‌بيني درباره قيمت مسكن در سال آينده

رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور با بحرانی خواندن وضعیت ساخت وساز، از سونامی افزایش قیمت مسکن در یک سال آینده خبر داد.

مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه طی یک سال آتی رکود در بخش مسکن همچنان ادامه خواهد داشت افزود: در صورت تداوم عدم تولید و ساخت و ساز سال آینده با سونامی قیمت مسکن در کشور مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه کشور محکوم به تولید در بخش مسکن است، گفت: قیمت‌ها موقعی افزایش پیدا خواهند کرد که تولیدی صورت نگیرد و همین امر طی دو سال گذشته سبب شده است که قیمت‌ها با رشد تصاعدی و در عین حال کند افزایش یابند.

وی با انتقاد از وزیر قبلی مسکن گفت: من زمان وزارت سعیدی‌کیا، بخش مسکن راهبرد مشخصی ندارد و همین امر نتیجه مطلوبی را به همراه نداشت به گونه‌ای که در این دوره سرمایه‌گذاری به شدت کاهش یافت و نزدیک به 1200 گروه شغلی یا تعطیلی یا در حالت نیمه تعطیلی رها شدند.

وی شرایط فعلی وزارت مسکن را ایده آل ذکر نکرد و گفت: وزیر جدید مجموعه ایده آلی را تحویل نگرفته است و تا ساماندهی این مجموعه زمان زیادی لازم است که باید بخش مسکن در این زمینه هزینه کند.

وی همچنین با انتقاد از کسانی که انبوه سازان را باعث افزایش قیمت مسکن ذکر کرده‌اند، گفت: این گونه افراد شرایط بخش مسکن را درک نکرده و نخواهند کرد و نمی‌دانند که تولید باعث ثبات در قیمت مسکن خواهد شد.
 
میدان ولیعصر
خیابان کارگر شمالی
امیرآباد جنوبی
حافظ
میدان هفت تیر