Wednesday, December 29, 2010

تحلیل جدید از بازار مسکن

نتایج بررسی های یک گزارش ارزانترین تور قطر   رسمی از اوضاع کنونی بازار مسکن و همچنین تحولات ماه های اخیر در این حوزه، حاکی از تعقیب لحظه ای قیمت مسکن از سوی خریداران و انتظار دوباره آنها برای کاهش بیشتر قیمت ها است. وزارت اقتصاد در این باره گزارش داده است کاهش قیمت مسکن از ابتدای سال گذشته به آرامی آغاز و گسترش پیدا کرد و در اولین فصل سال جاری نرخ کاهش به 35 درصد تور ارزان بحرین   رسید که در این شرایط، خریداران مسکن با علم به این روند از خرید و انجام معاملات مسکن اجتناب می کنند و منتظر تعدیل قیمت هستند؛ طوری که با این رفتار نوعی رکود در بازار احساس شود. در این بررسی یکی از مهم ترین دلایل اصلی رکود «تله نقدینگی» عنوان شده که طی آن جامعه، نگهداری پول نقد را به خرید مسکن ترجیح می دهد. در بخشی از گزارش معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد، عملکرد ارزانترین تور بلغارستان   بخش مسکن در سال های برنامه چهارم نیز بررسی شده و با اشاره به رابطه نقدینگی و جذابیت بازارهای مختلف در جذب آن تصریح شده است، نرخ رشد 5/13 درصد تشکیل سرمایه ثابت بخش مسکن در سال 86 حاصل به کارگیری منابع قابل توجه نقدینگی در این بخش بوده است.

وزارت اقتصاد عملکرد بخش مسکن را بررسی کرد
دلایل بی میلی به خرید مسکن
معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد: خریداران مسکن با علم ارزانترین تور ارمنستان   به تداوم کاهش قیمت مسکن، از خرید اجتناب می کنند
رابطه نقدینگی با تغییرات قیمت مسکن
گروه مسکن- فرید قدیری: وزارت اقتصاد عملکرد بخش مسکن در سال های برنامه چهارم - 84 تا 87- را مورد بررسی قرار داده و از آنجا که در اواسط این دوره (سال 86) تحت تاثیر رشد ارزانترین تور تایلند   نقدینگی در جامعه و ناتوانی سایر بخش ها در جذب نقدینگی، رشد شدید قیمت مسکن اتفاق افتاد، به ارزانترین تور لندن این جمع بندی رسیده است که آنچه تحت عنوان بحران مسکن در ایران مطرح می شود بیشتر ناشی از بخش پولی مالی اقتصاد کشور است تا تحولات درونی بخش مسکن.
معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد در تشریح اوضاع کنونی بازار مسکن به موج کاهش قیمت مسکن که از ابتدای سال گذشته به آرامی شروع و در ارزانترین تور دور آسیا  بهار امسال نرخ رشد 34- درصد (در کل کشور) را به ثبت رساند، اشاره و تصریح کرده است: در چنین شرایطی خریداران ملکی با علم به این مساله و انتظار برای کاهش بیشتر قیمت، از انجام معامله اجتناب می کنند که این خود در رکود مسکن تاثیرگذار است.
در تحلیل وزارت اقتصاد، وضعیت کنونی به نقل از اقتصاددانان به «تله نقدینگی» تشبیه شده که در تور ارزان به مارماریس   این حالت افراد جامعه نگهداری پول نقد را به خرید مسکن یا سرمایه گذاری های بلند مدت ترجیح می دهند.
در گزارش وزارت اقتصاد، اگرچه شاخص های مربوط به تولید مسکن، صدور پروانه ساختمانی، ارزش افزوده و سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال های 84 تا 87 مورد بررسی قرار گرفته، اما درباره شرایط امروزی بازار مسکن نیز شرح مختصری ارائه شده از جمله اینکه تاکید شده در حال حاضر رکود معاملاتی در این بازار حکمفرما است.تور ترکیه
متن کامل گزارش وزارت اقتصاد از تحولات بخش مسکن در سال های 84 تا 87 را در زیر بخوانید:
بررسی رویکرد شاخص های خرد و کلان بخش طی دوره 87-84 بر وجود نوساناتی همراه با دوره های رکود و رونق فعالیت های این بخش تاکید دارد.
عملکرد بخش ساختمان و مسکن طی چهار سال برنامه ارزانترین تور مالزی   چهارم بر بهبود شاخص تولید تاکید دارد هر چند که طی سال 84 تحت تاثیر شرایط اقتصادی، عملکرد بخش با رشد بطئی تری همراه بود و همچنان با شرایط مطلوب فاصله داشت، لیکن در این سال به دلیل بی ثباتی در سایر بازارها (به ویژه بازار سرمایه) و رشد نقدینگی بالا در اثر معاملات مکرر سوداگرایانه، رشد کاذب و حباب گونه قیمت ها بر بازار مسکن غالب گشت.
اگر چه در این سال ارزش افزوده بخش به میزان 4/4 درصد افزایش یافت، لیکن رشد مذکور عمدتا تحت تاثیر ارزش افزوده ایجاد شده در ساختمان های دولتی ناشی از اهتمام ارزانترین تور دبی   دولت به تکمیل طرح های نیمه تمام زیر بنایی در بخش ساختمان به ویژه در فصول پایانی سال بود. علاوه بر آن، رشد بالای سرمایه گذاری در ساختمان های تکمیل شده نیز در ارزش افزوده ایجاد شده و نرخ تشکیل سرمایه ثابت ناخالص تاثیرگذار بود به طوری که این شاخص را به میزان 14 درصد رشد داد. در این سال تعداد پروانه های ساختمانی و زیربنایی تولید شده توسط بخش خصوصی به ترتیب با کاهش 6/4و 9/5 درصد همراه بود.
از سال 1385 با توجه به رویکردهای جدید دولت در تور ارزان آنتالیا  بخش مسکن شاخص های کلان و خرد بخش با افزایش به نسبت مثبتی همراه گشت، به طوری که رشد ارزش افزوده در این بخش از 7/3 درصد در سال 85 به 6/19 درصد در سال 89 رشد یافت، که در مقایسه با رشد 7/6 درصدی تولید کل و رشد هدف گذاری شده بخش در برنامه چهارم (9/11 درصد) نشان از ضریب جذب بالای سرمایه در این بخش در سال مذکور دارد. رشد چشمگیر نرخ تشکیل سرمایه ثابت ناخالص از 6/3 درصد در سال 85 به 5/13 درصد در سال 86، حاصل به کارگیری منابع قابل توجه نقدینگی در این بخش است. از دلایل عمده رونق فعالیت های ساختمانی در این سال، گرایش بخش خصوصی به سرمایه گذاری بیشتر به دلیل بالا بودن نرخ بازدهی کوتاه مدت آن در مقایسه با سایر بخش های اقتصادی است. افزایش 6/9 درصدی میزان تولید واحدهای مسکونی تکمیل شده از دیگر آثار سودآوری و رونق اقتصادی فعالیت های ساختمانی در سال 86 می باشد. آمار تور کوش آداسی  پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور که از متغیرهای پیشرو منعکس کننده روند آتی فعالیت های ساختمانی می باشد، بهبود فعالیت ها در این بخش را تایید می کند. وجود رشد آمار پروانه های ساختمانی در سال 1385 به میزان 17 درصد و رشد 7/37 درصدی آن در سال 86 از روند مثبت تغییر رویکرد متغیرهای بخش از رکود به رونق می باشد که مرهون مجموعه تدابیری تور مرکز اروپا است که دولت در قالب سیاست های کوتاه مدت و میان مدت برای ساماندهی بازار مسکن و پاسخگویی به تقاضاهای واقعی اندیشیده تا بازار مسکن را از التهاب تورم های موجود دور کند و آرامش و ثبات نسبی را به بازار معاملات مسکن بازگرداند.
بررسی تحولات بخش مسکن طی سال های اخیر نشان می دهد که به دلیل عدم وجود مکانیزم های متناسب جهت کنترل بازار با ورود تقاضاهای سرمایه ای و تور روسیه   ایجاد انتظارات تورمی در بازار، دوره رونق تورمی شروع و با افزایش شدید آن، دوره رکود و خروج سرمایه های سودگرانه دنبال خواهد شد. این شرایط در سال 87 دقیقا اتفاق افتاد، به طوری که از نیمه دوم این سال به رغم رشد ارزش افزوده و نرخ تشکیل  سرمایه ثابت ناخالص به میزان 1/12 درصد و 3/8 درصد، لیکن تولید بخش به شدت کاهش یافت و صدور پروانه های ساختمانی و زیربنایی پیش بینی شده در پروانه های ساختمانی با کاهش 4/15 درصد و 5/5 درصد روبه رو شد. این کاهش در سقف تولید نه تنها در تهران بلکه به کلیه مناطق شهری کشور تسری یافت و رکود جدیدی را بر بازار مسکن مستولی ساخت که شیفت نزولی قیمت ها و کاهش تولید از نشانه های بارز این پدیده ارزانترین تور تور مسافرتی آذربایجان  از سال 87 تاکنون می باشد. رشد 5/22 درصدی واحدهای مسکونی تکمیل شده در این سال نیز حاصل به کارگیری سرمایه گذاری های انجام شده در سال های قبل می باشد که همواره با تاخیر همراه می باشد. (با در نظر گرفتن طول دوره ساخت)
در شرایط فعلی، عوامل اصلی تولید مسکن منجر به تولید و عرضه مسکن متناسب با نیاز جامعه نشده است، لذا رونق در این بخش مقطعی و تورمی بوده است. به تعبیری اگرچه عوامل لازم برای فعالیت های اقتصادی بازار مسکن وجود دارد، اما چرخه اقتصادی این بازار نتوانسته است به نحو بهینه ای این عوامل را در یک زنجیره اقتصادی کامل و کارآ قرار دهد.
بنابر این عرضه صورت گرفته به بازار نه تنها از نظر کمی متناسب با نیاز بازار نبوده است، بلکه قیمت مسکن عرضه شده در توان مالی و تور چین   نیاز مصرف کننده این کالا نبوده و روز به روز این توان تحلیل یافته است. اگرچه روند کنونی بازتابی از مشکلات ساختاری بخش و شرایط حاکم بر متغیرهای کلان اقتصادی و همچنین بحران ها و شوک های خارجی است، اما باید امیدوار بود که با تلاشی که دولت از سال 84، در بخش مسکن انجام داده، بتوان در آینده چشم انداز روشن تری را برای امنیت سرمایه گذاری به ویژه در تولید و تامین مسکن گروه های کم درآمد (که طی سال های اخیر فشارهای تورمی و مضاعفی را متحمل گردیدند) ایجاد کرد. -پیش بینی می شود با توجه به رویکردهای نوینی که دولت در بخش مسکن در قالب آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ( به ویژه در طرح های ساخت و عرضه مسکن اجاره ای، ساخت و عرضه مسکن اجاره به شرط تملیک و ارزانترین تور ژاپن  واگذاری حق بهره برداری از زمین به اجاره طویل المدت همراه با تسهیلات یارانه ای به انبوه سازان مسکن در نظر گرفته) می توان بهبود بیشتر در شاخص های تولید و کنترل قیمت مسکن را در سال های آتی انتظار داشت.
بررسی عملکردها با اهداف بخش
ارزیابی عملکرد بخش، وضعیت شاخص ها وچگونگی حرکت بخش مسکن به سوی اهداف مندرج در برنامه طی سال ها 1387-1384 نشان دهنده افزایش چشمگیر در ظرفیت های تولید بخش می باشد، به طوری که مقایسه ارقام با اهداف سال های برنامه حکایت از تحقق عملکردها بیش از هدف برنامه دارد.
بررسی ها نشان می دهد که میزان تولید مسکن شهری در سال 84 به رغم رکود سال های 82 تا 84 به میزان 581 هزار واحد رسید که حاکی از پیشی گرفتن از هدف برنامه است.
در سال های 86-85 بخش مسکن رونق تولیدی دیگر را تجربه کرد و تولید مسکن در مناطق شهری به 830 هزار واحد و مسکن روستایی به 280 هزار واحد در سال 86 رسید که به ترتیب بیان کننده 124 و 119 درصد تحقق در مقایسه با اهداف کمی تولید در برنامه چهارم می باشد. در سال 87 به رغم تحقق بیش از صد درصد اهداف موردنظر در برنامه، لیکن طلیعه های رکود با کاهش تولید و افت قیمت بارز گشت. در تمامی این سال ها شاخص عملکرد متوسط زمین در یک واحد مسکونی وضعیت مناسب تری نسبت به اهداف برنامه داشته است. عملکرد این شاخص در سال 84 برابر با 68 مترمربع بوده که در سال های 86-85 به 69 مترمربع افزایش یافته است.
عملکرد متغیر تراکم خانوار در واحد مسکونی نسبت به اهداف برنامه بیش از 100 درصد محقق شده است ارزانترین تور کیش  که دلیل آن، رشد تولید واحدهای مسکونی از یک طرف و کاهش نرخ رشد جمعیت از طرف دیگر بوده که موجب بهبود این شاخص از 2/1 در سال 84 به 09/1 در سال های 1385 و 1386 شده است. بررسی اندازه شاخص متوسط سطح زیربنای مسکونی، نشان دهنده فاصله داشتن با هدف برنامه است، به طوری که در سال 87 با شاخص هدف گذاری شده 13 مترمربع اختلاف دارد. طی این سال ها اگرچه برای تولید مسکن استیجاری هدفی تعریف نشده، لیکن عملکرد این شاخص در سال های 86-85 مطلوب نبوده است.
موانع و مشکلات
سهم بسیار کم سرمایه گذاری بخش دولتی در تولید و عرضه مسکن به همراه گرایش کم بخش خصوصی و تعاونی به سرمایه گذاری در بخش مسکن اجاره ای، نامتناسب بودن قیمت مسکن و تسهیلات اعطایی بانک ها با توان اقتصادی خانوارها، سوءمدیریت در تجهیز و هدایت نقدینگی بخش، عدم کنترل و نظارت صحیح در بازار زمین، تداخل وظایف در حوزه ارزانترین تور اکراین   مدیریت شهری و بخش مسکن و شهرسازی، مقطعی بودن سیاست گذاری ها توسط متولیان بخش، از مهم ترین موانع و مشکلات بخش مسکن است.
جمع بندی و نتیجه گیری
بحران مسکن در ایران چه در زمانی که دچار افزایش قیمت حبابی بوده و چه در شرایطی که امروزه با رکود مواجه شده، عمدتا در حوزه مجازی اقتصاد یعنی بخش پولی و مالی اتفاق افتاده تا در بخش مسکن که مربوط به بخش واقعی اقتصاد است. افزایش نقدینگی طی سال های اخیر و نداشتن مزیت نسبی در بخش های دیگر اقتصاد نظیر انواع تولیدات در صنعت و کشاورزی و ناکارآمدی بازار سرمایه و بورس کشور، عمده سرمایه های در گردش و پس انداز ملی را به سمت تولید مسکن سوق داد تا حدی که دستگاه های عمومی غیردولتی و بانک ها به منظور سودآوری بیشتر به این بخش روی آوردند. از طرفی بحران اقتصاد جهانی و سقوط قیمت نفت و کاهش درآمدهای دولت ارزانترین تور مالزی   نیز موجب از بین رفتن مزیت های نسبی تولید در بیشتر بخش های اقتصادی شد و رکود را در اقتصاد ملی پدیدار ساخت.
امروزه رکود بخش مسکن دارای این خصوصیت است که با رکود در اقتصاد ملی و تا حدی مرتبط با اقتصاد جهانی همراه بوده، بنابراین نوع تعاملات آن با گذشته متفاوت است. شاید برای اولین بار است که قیمت مسکن تا مرز 34 درصد (در بهار سال جاری) در زمان رکود، کاهش یافته است و این کاهش از ابتدای سال گذشته به آرامی در حال گسترش است. در چنین شرایطی خریداران نیز با علم به این مساله از خرید و انجام معاملات مسکن به دلیل رکود و کمبود نقدینگی و هم به خاطر انتظار برای کاهش قیمت های بیشتر اجتناب می ورزند و این خود نیز در رکود بخش مسکن تاثیرگذار می باشد. یکی از مهم ترین دلایل این رکود را اقتصاددانان، ورود اقتصاد ایران به مرحله «رجحان» یا «تله نقدینگی» می دانند که طی آن جامعه نگهداری پول نقد را به خرید مسکن یا پس اندازهای درازمدت که منبع اصلی سرمایه گذاری است، ترجیح می دهند به همین دلیل با کاهش سرعت گردش پول در مبادلات و معادلات اقتصادی، بخش مسکن نیز از این پدیده متاثر گشته و به رکود کشانده خواهد شد.
رهیافت های اجرایی
1) جلوگیری از انتقال رانت ناشی از واگذاری ملکی زمین از طریق کنترل بازار ارزانترین تور کوالالامپور  زمین با ابزار مالیات، 2) حفظ محدوده و افزایش تراکم شهرها برای جلوگیری از گسترش افقی شهرها، 3)برخورد برنامه ای با طرح ها و سیاست های اتخاذ شده، 4) حمایت نسبی دولت از اقشار کم درآمد و گروه های خاص در دستیابی به مسکن، 5)افزایش توان تامین مالی مسکن از طریق توسعه ابزارهای مالی جدید (بازار رهن ثانویه، انتشار اوراق مشارکت، شرکت های لیزینگ، 6)برقراری مدیریت صحیح در جذب نقدینگی مازاد جامعه، 7) جهت گیری تسهیلات اعتباری به سمت عرضه در بخش انبوه سازی، 8)، استانداردسازی تولید مصالح ساختمان 9) توسعه صنعتی سازی ساخت، 10) نوسازی و ارزانترین تور قبرس  بهسازی بافت های فرسوده شهری با تخصیص تسهیلات مالی فاینانس، 11) برقراری الزامات قانونی در ایجاد بازارهای مالی نوین، 12) تفکیک سیاست گذاری ها در بازارهای ملکی و استیجار، 13) استفاده از اهرم مالیات در کنترل قیمت زمین و مسکن، 14) تسریع در ایجاد سامانه اطلاعات زمین و املاک.

Wednesday, December 8, 2010

تاکید مستاجران بر بازدید قبل از تنظیم قرارداد

تازه ترین نرخ ها در بازار اجاره
ستون نبض بازار در دوشنبه گذشته تور دبی  گزارشی تحت عنوان «کاسبی جدید در بازار مسکن» به چاپ رساند که موضوع این گزارش درباره آن دسته از مالکانی بود که قصد تور ترکیه   دارند واحدهای معیوب خود را سریع تر به خریداران یا مستاجران واگذار کنند تا آنها قبل از عقد قرارداد متوجه ایرادها و معایب واحد موردنظر نشوند.

در این گزارش تاکید شده بود این مالکان از ترفندهای مختلفی استفاده می کنند تا متقاضیان تا لحظه آخر موفق به دیدن واحد تور امارات ودبی  مورد نظر نشوند یا اینکه متقاضیان نتوانند در فرصت مناسب از واحد بازدیدی کامل داشته باشند و در ازای این نوع تصمیم گیری اکثر خریداران و مستاجران بعد از انجام معامله هنگامی که متوجه نواقص واحد می شوند معامله یا قرارداد خود را مجبور به فسخ می دانند و همین مساله باعث ضرر آنها می شود.
در پی چاپ این گزارش، سایت تابناک عینا متن گزارش را منعکس کرد و این مساله باعث شد تا برخی ازتور ارمنستان   خوانندگان تابناک نسبت به این گزارش نظراتی ارائه کنند که اکثر آنها در یک هشدار به مستاجران و خریداران، اتفاق نظر داشتند که هیچ یک از متقاضیان نباید در صورت عدم بازدید کامل یا حتی ناقص راضی به انجام عقد قرارداد و معامله باشند.
در همین راستا برخی از نظرات بدین شرح است:
- عقل حکم می کند که خریدار یا مستاجر قبل از اینکه شروع به عقد قرارداد تور مسافرتی ازبکستان   یا معامله کنند در یک زمان مناسب از واحد مورد نظر به طور کامل بازدید کنند تا در همان لحظه به معایب و محاسن واحد مورد نظر پی ببرند.
- مگر امکان دارد که متقاضی بدون اینکه واحد مورد نظر را با وجود هر مشکل یا ترفندی نبیند و معامله کند؟
- افرادی که بدون بازدید از واحد مورد نظر یا به هر دلیل دیگر اقدام به خرید یا اجاره این دسته از املاک می کنند بهتر است دچار خسارت و ارزانترین تور لندن  تحمل هزینه فسخ قرارداد شوند تا در آینده دوباره دچار این مشکل نشوند.
- این نوع معامله یا قراردادهای ملکی از لحاظ شرعی مشکل دارد؛ چرا که خریدن کالایی که از قبل دیده نشود و پس از رویت با آنچه که گفته شده متمایز باشد، شرعا و قانونا خلاف است.
- خیارات (اختیارات بر هم زدن معامله) در مبایعه نامه تور مسافرتی لندن وانگلیس  ها بسیار مهم است. خریدار یا فروشنده نباید «خیارغبن» و «خیار تدلیس» را در معاملات ملکی اسقاط کنند که اگر دچار مشکل شدند بتوانند معامله را فسخ کنند.
- می توان در ذیل عقدنامه شرایط فسخ قرارداد را مانند نقص احتمالی یا حتی قبول خرید پس از بازدید و تایید خریدار را گنجاند.
از سوی دیگر این نوع خرید و فروش یا اجاره، غش در معامله محسوب می شود و علاوه بر باطل بودن معامله مالک و نماینده وی (بنگاهدار) از نظر قانون ضامن هستند.
همچنین در کشورهای دیگر معاملات ملکی همانند ایران انجام نمی شود؛ چرا که موسساتی هستند که مدیران آنها حقوقدان و تحصیل کرده در رشته حقوق هستند تور مسافرتی استانبول  نه بساز و بفروش یا بازنشسته که با دو دوره کلاس توجیهی کار حقوقی این چنینی انجام بدهند.
علاوه براین مشاوران املاک همان طور که از مالکان درتور مسافرتی یونان وترکیه   هر پیشامدی طرفداری می کنند باید به هنگام مشکل پیش آمده در معامله اعم از خرید یا خصوصا اجاره به خریداران و مستاجران نیز پاسخگو باشند نه اینکه آنها را به مراجع قضایی رهنمود کنند.
- عقل سلیم می گوید تا از سالم بودن کالا مطمئن نشده اید معامله نکنید نه اینکه ندیده و نرفته ملکی را خریداری یا اجاره کرد
وام ودیعه با اعتبار حدود 100 میلیارد تومان به عنوان مکمل وام ساخت که اعتبار آن 1100 میلیارد تومان است به ساکنان خانه های قدیمی پرداخت می شود، به طوری که 10 میلیون تومان برای رهن موقت و 20 میلیون تومان برای تخریب و نوسازی از این دو محل به مالک تور ارزان دور اروپا  تسهیلات داده می شود، اما آن طور که یک معاون وزیر مسکن می گوید «بی اطلاعی» متقاضیان واجد شرایط از این وام باعث «عدم مراجعه» برای دریافت تسهیلات شده است.
این در حالی است که برخی انبوه سازان فعال در بافت های فرسوده معتقدند شیوه پرداخت وام ودیعه مسکن به قدری سخت و دشوار است که قابل دریافت نیست. این سازنده ها به بحث «تجمیع پلاک» اشاره کرده اند که طبق این شرط، بانک به یک ملک فرسوده به تنهایی وام ودیعه پرداخت نمی کند، بلکه حداقل باید سه پلاک- شامل سه ملک- به صورت جمعی برای دریافت وام به بانک مراجعه کنند.
مسوول طراحی و اجرای طرح «وام ودیعه» در وزارت مسکن در تور مسافرتی مرکز اروپا  پاسخ به «دنیای اقتصاد» درباره علت بلااستفاده ماندن این وام بعد از یک ماه و نیم، گفت: اینکه مردم در این مدت برای دریافت وام مراجعه نکرده اند را نباید ناشی از عدم استقبال آنها دانست، بلکه خیلی از افرادی که واجد شرایط دریافت وام ودیعه هستند، از این وام اطلاع ندارند. احمد صادقی در عین حال پیش بینی کرد: در ماه های آتی با تبلیغات زیاد توسط دفاتر نوسازی محلات، استقبال از وام ودیعه به قدری افزایش پیدا می کند که با کمبود اعتبار مواجه خواهیم شد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در محله های مختلف حاضر و نظرات مختلف مردم را در خصوص چالش های بافت های فرسوده جویا شده ام، به این نتیجه رسیده ام ارزانترین تور چین   که عدم آگاهی مردم از فرآیند نوسازی باعث شده تا تمایل آنها برای اخذ وام ودیعه کاهش پیدا کند.
صادقی تاکید کرد: در واقع بسیاری از مردم تصور می کنند که برای نوسازی بافت های فرسوده باید نقدینگی بالایی داشته باشند و به این مساله واقف نیستند که اگر فقط زمین خود را به عنوان آورده ارائه وتسهیلات بانکی برای ساخت دریافت کنند به راحتی می توانند ملک خود را نوسازی کنند. به اذعان صادقی، همین ذهنیت ارزانترین تور مالزی   باعث شده است که فعلا مردم برای دریافت وام ودیعه مراجعه نکنند. اما در این بین ایرج رهبر، رییس هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور براین باور است که باتوجه به تبلیغات متعددی که از سوی صداوسیما برای نوسازی بافت های فرسوده صورت گرفته است از این رو بعید به نظر می رسد که عدم رغبت مردم برای دریافت وام ودیعه مشکل اطلاع رسانی باشد.
وی تاکیدکرد: در همین حال با توجه به اینکه در محله هایی که بافت فرسوده وجود دارد دفاتر نوسازی دایر است مردم به خوبی در جریان تور ارزان قبرس  جزئیات روند نوسازی بافت های فرسوده هستند.
رهبرخاطرنشان ساخت: هر چند کانون سراسری انبوه سازان کشور آمار دقیقی از درخواست های مردم برای دریافت وام ودیعه ندارد، اما در هرحال اگر آنطور که مسوولان اذعان دارند از این وام استقبالی نشده است باید مشکل را در جای دیگری جست وجو کرد.
محله سازی به جای انفرادی سازی
به گزارش دنیای اقتصاد، در حالی که استقبال مردم برای نوسازی بافت های فرسوده بنا به تور سواحل خلیج فارس   گفته مسوولان تاکنون کم بوده است، اما وزارت مسکن تصمیم به تغییر در فرآیند نوسازی بافت های فرسوده را در دستور کار خود قرار داده و مقرر کرده است که به جای تک سازی ،محوطه سازی را در بافت های فرسوده اعمال کند.
انفرادی سازی در بافت های فرسوده باعث می شود که استفاده بهینه از زمین های موجود در این بافت ها تا سقف 30 درصد از بین برود. این در شرایطی است که اگر به تور قشم   جای پراکنده سازی، بلوک سازی انجام شود در این صورت ساخت وساز به بهترین شکل ممکن محقق خواهد شد. در این بین گفته می شود تصویب تخصیص 50درصد از خط اعتباری مسکن مهر به نوسازی بافت های فرسوده درتور سواحل مدیترانه    برنامه پنجم باعث شده است تا مسوولان وزارت مسکن در بافت های فرسوده این امکان را پیدا کنند تا با اتکا به این اعتبار، محله سازی و بلوک سازی را در بافت های فرسوده در دستور کار خود قرار دهند.
.

Monday, December 6, 2010

جزئیات تازه از شهرک مسکونی ابریشم

مراحل ساخت ارزانترین تور ارمنستان  اولین شهرک مسکونی در حاشیه غربی تهران تحت عنوان «ابریشم» با ظرفیت 15 هزار و 301 واحد مسکونی اگرچه به تور مسافرتی آفریقا  لحاظ حجم پیشرفت فیزیکی در وضعیت مطلوب قرار دارد، اما دو مشکل بزرگ در این شهرک که به تازگی سر باز کرده، مسوولان را برای بهره برداری سال آینده، به تکاپو و پیگیری رفع مشکلات دچار کرده است.
شهرک مسکونی ابریشم در حد فاصل کرج تا شهر جدید هشتگرد قرار دارد که هم اکنون توسط 21 انبوه ساز با واگذاری زمین رایگان توسط وزارت مسکن، در حال استخدام نیرو  ساخت است. هدف از احداث این شهرک، جذب آن بخش از جمعیت متقاضی مسکن در تهران است که به هر دلیل مایل به سکونت در شهرهای جدید که با تهران فاصله زیادی دارد، نیستند. این در حالی است که فعالیت 8 ماهه انبوه سازان در این شهرک آنها را متوجه بوی زباله در محوطه شهرک کرده و سرانجام مشخص شده، شهرک ابریشم کاملا در مجاورت محل انباشت و بازیافت زباله های کرج قرار دارد.از سوی دیگر درتور کوالالامپور    این شهرک مسکونی در حال حاضر آب و برق شهری وجود ندارد. این دو دفاتر کاریابی   نقص اساسی در اولین شهرک مسکونی در حال ساخت هم اکنون از طریق مسوولان بخش مسکن استان البرز در حال پیگیری قرار دارد.رییس اداره مسکن و شهرسازی در استان البرز ضمن تایید مشکلات زیست محیطی شهرک ابریشم تصریح کرد: سه پیشنهاد به اداره محیط زیست البرز برای رفع مشکل داده ایم. حبیب شعبانی افزود: در نامه ای خطاب به محیط زیست استان درخواست کرده ایم برای دفن زباله در استان البرز از فناوری نوین استفاده شود تا تبعات زیست محیطی آن به حداقل برسد و ساکنان آتی شهرک    ابریشم از این معضل مصون باشند. همچنین خواسته ایم در راهکار بلندمدت به فکر احداث فضای سبز و درختکاری گسترده در اطراف محل باشند.
رییس اداره مسکن شهرستان ساوجبلاغ درباره پیشنهاد سوم به محیط استخدام نیرو  زیست نیز گفت: پیشنهاد آخر ما انتقال محل دفن زباله استان به منطقه دیگر است. این مسوول در عین حال معتقد است تا زمانی که واحدهای مسکونی در حال ساخت در ابریشم به مرحله بهره برداری برسد، مشکل بوی زباله در آنجا رفع خواهد شد. به گزارش دنیای اقتصاد، ظرفیت اولیه این شهرک 20 هزار واحد بود که بعدا به 16 هزار واحد رسید و آپارتمان اجاره ای هشتگرد   هم اکنون در 15 هزار و 301 واحد نهایی شده است. از این تعداد تاکنون 6149 واحد به مرحله فونداسیون رسیده، 2500 واحد مرحله اسکلت را گذرانده و 1800 واحد نیز در مرحله اتمام اسکلت قرار دارد. همچنین 1115 واحد مسکونی نیز در مرحله سقف و 790 واحد در مرحله سفت کاری قرار دارند.پیش بینی شده اگر تا پایان امسال آب و برق این شهرک تامین شود، حدود 250 واحد تحویل متقاضیان بشود.
یک عضو انجمن انبوه سازان که در این شهرک فعال است رهن آپارتمان کرج  با اشاره به بازدید آخر هفته گذشته وزیر مسکن از این شهرک تاکید کرد: بنا بر توصیه های وزیر مسکن مقرر شد خدمات روبنایی در این شهرک ایجاد و سایر نیازهای سکونتی ابریشم نیز تامین شود.
نمای شهرک مسکونی ابریشم
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: هم اکنون یک میلیون و 700 هزار مسکن مهر در کشور در حال ساخت است که از این تعداد یک آپارتمان رهنی سراب   میلیون واحد در شهرها، 600 هزار واحد در روستاها و 100 هزار واحد در بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، علی آپارتمان اجاره ای یزد   نیکزاد شامگاه چهارشنبه در هفتاد و سومین جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه، اظهار داشت: اجرای مسکن مهر منجر به امید، نشاط، رضایتمندی، توانمندی و خلاقیت پیمانکاران و تعاونی های مسکن، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و کاهش تورم می شود و عاملی تاثیرگذار برای تحکیم بنیان خانواده، رعایت اصول فنی و الگوی ساخت و ساز در کشور شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که همگی باید تلاش و جدیت خود را برای اجرای طرح مسکن مهر بکار گیریم، خاطرنشان کرد: اجرای این خرید وفروش زمین تبریز   طرح بسیار مهم یکی از پارامترهای اساسی در کارآمد و توانمند نشان دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نیکزاد در ادامه با اشاره به تلاشهای صورت گرفته درخرید مسکن نور   استان کرمانشاه برای اجرای طرح مسکن مهر اظهار داشت: دیدگاه و اقدام جدیدی در بحث اجرای این طرح درتور تایلند   استان کرمانشاه صورت گرفته و تمام طرحها و پروژه ها با سرعت مناسب و مطلوبی در حال اجرا هستند که با توجه به اقدامات صورت گرفته روند اجرایی آنها قابل پیگیری و مانیتور است.

وی تصریح کرد: با توجه به این نوع اقدام و برگزاری دوره های آموزشی    فعالیت، اجرای طرح ها در استان کرمانشاه با یک چشم انداز مطلوبی قابل پیش بینی است.

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: اجرای مسکن مهر در استان کرمانشاه با دیگر استانها متمایز است و بیشترین اقدام صنعتی طراحی حرفه ای سایت  سازی در بحث اجرای طرح مسکن مهر در این استان صورت گرفته است.

سید دادوش هاشمی افزود: ابداع و نوآوری در اجرای طرح ها و کود بیولوژیک   انجام چند شیفت کاری در استان کرمانشاه در حال اجراست و با توجه به اینکه رتبه استان در سال گذشته رتبه 29 کشوری بود با همدلی و تلاشهای صورت گرفته هم اکنون جزء استان های پیشگام در اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه بازدید از طرحهای مسکن مهر تور ارزان بانکوک  و برگزاری جلسات شورای مسکن هر هفته با جدیت در استان صورت می گیرد، اظهار داشت: ادامه این روند منجر تور ارزان دبی   به الگو قرار گرفتن استان کرمانشاه در بحث اجرای طرح مسکن مهر برای سایر استان ها خواهد شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام این توفیقات در سایه همدلی و تور دور اروپا  تلاش و کوشش مدیران اجرایی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حاصل شده است.

در ادامه این جلسه مصوبات شورای مسکن مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت که وزیر مسکن تور ارزان قبرس  دستورات لازم را برای حل مشکلات و مسائل موجود صادر کرد.



هفته نامه شاهرود