Monday, March 29, 2010

صدور ماهانه بیش از 30 هزار جلد سند مالكیت روستایی در كشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ماهانه 30 هزار جلد سند مالكیت برای اماكن روستایی صادر می كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومی سازمان ثبت، احمد تویسركانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در جمع خبرنگاران در استان ایلام گفت: امسال تاكنون بیش از 200 هزار سند مالكیت روستایی در كشور صادر شده است.
وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ماهانه 30 هزار جلد سند مالكیت برای اماكن روستایی صادر می كند.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: سازمان ثبت و اسناد كشور به لحاظ وظیفه حاكمیتی كه دارد در جهت اصلاح فرآیندها و تسریع و تسهیل و شفاف سازی امور مردم حركت می كند.
وی افزود: با توجه به تصویب قانون جدید صدور اسناد مالكیت برای شهرهای زیر 25 هزار نفر، زیرساختهای لازم برای صدور اسناد مالكیت جدید برای این شهرها وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به تثبیت مالكیت دولت بر اراضی ملی و نقش مهم آن در پیشگیری از زمین خواری و تعدی به اراضی عمومی گفت: بیش از 90 درصد اراضی ملی و دولتی در بیشتر استانهای كشور دارای سند مالكیت هستند.
وی در پایان در خصوص تمدید ماده 147 و 148 قانون ثبت گفت: این مواد با لایحه دولت و پیگیری مجلس با تغییرات جزیی سال آینده تمدید خواهد شد.
 

No comments: