Tuesday, August 24, 2010

احداث خودروسازي سايپا در مازندران؛ مشكلات مسكن مهر و آزادسازي ساحل

به گزارش پیمانه،سيد‌علي اكبر طاهايي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، افزود: در راستاي توسعه استان مازندران راه‌اندازي خودروسازي بابل توسط وزير صنايع و معادن پيگيري مي شود و ما منتظر هستيم براي افتتاح اين كارخانه سفري به مازندران انجام شود.

وي افزود: علاوه بر سايت خودروسازي بابل توسط ايران خودرو، شركت خودروسازي سايپا نيز يك كارخانه ديگر خودروسازي در مازندران احداث مي‌كند.

وي افزود: بخش خصوصي نيز قطعه‌سازي خودرو ايجاد مي‌كند و استان مازندران چهارمين ظرفيت قطعه‌سازي خودرو در كشور را به خود اختصاص داده است. به شركت سايپا زمين گوهر باران به مساحت 100 هكتار كه به نام وزارت مسكن است، پيشنهاد داده شده است، گرچه قبلا اين زمين براي مسكن مهر توسط وزارت صنايع خريداري شده بود.

طاهايي افزود: استان مازندران از نظر مسكن مهر محدوديت زمين دارد ولي رتبه 30 كشور در مسكن مهر با تلاش مسئولان به رتبه 17 كاهش يافت.

استانداران مازندران در مورد آزاد‌سازي ساحل خزر و استفاده از انفال دريا گفت: متأسفانه در سالهاي قبل به دلايل مختلف ساحل دريا به صورت اسناد رسمي به افراد و سازمان‌ها واگذار شده و گرچه دولت قصد دارد، ساحل دريا را آزاد كند، اما اين كار هزينه‌بر است و برعكس پيشروي در دريا متري 300 هزار تومان هزينه دارد، اما براي خريداري ساختمان‌هاي ايجاد شده در ساحل خزر متري بيش از يك ميليون تومان هزينه‌ خواهد داشت.

طاهايي افزود: مهمترين مشكل استان مازندران كمبود زمين است و گرچه وام ساخت آماده است، اما مشكل زمين عامل محدود‌كننده است.

طاهايي در مورد وام مسكن گفت: وام ساخت با كارمزد چهاردرصد براي روستاها 10 ميليون تومان براي شهر 20 ميليون تومان و براي ساخت و ساز مدرن و پيشرفته 25 ميليون تومان به ازاي هر واحد مسكوني تسهيلات بانكي قرض‌الحسنه تعلق مي‌گيرد.

وي در مورد ساخت پالايشگاه در استان مازندران گفت: در منطقه پشت‌كوه ساري يك سرمايه‌گذار پيدا شد كه بانك مركزي و سازمان سرمايه‌گذاري اهليت آن را احراز نكرد و بايد سرمايه‌گذار جديد معرفي ‌شود

No comments: