Monday, December 6, 2010

جزئیات تازه از شهرک مسکونی ابریشم

مراحل ساخت ارزانترین تور ارمنستان  اولین شهرک مسکونی در حاشیه غربی تهران تحت عنوان «ابریشم» با ظرفیت 15 هزار و 301 واحد مسکونی اگرچه به تور مسافرتی آفریقا  لحاظ حجم پیشرفت فیزیکی در وضعیت مطلوب قرار دارد، اما دو مشکل بزرگ در این شهرک که به تازگی سر باز کرده، مسوولان را برای بهره برداری سال آینده، به تکاپو و پیگیری رفع مشکلات دچار کرده است.
شهرک مسکونی ابریشم در حد فاصل کرج تا شهر جدید هشتگرد قرار دارد که هم اکنون توسط 21 انبوه ساز با واگذاری زمین رایگان توسط وزارت مسکن، در حال استخدام نیرو  ساخت است. هدف از احداث این شهرک، جذب آن بخش از جمعیت متقاضی مسکن در تهران است که به هر دلیل مایل به سکونت در شهرهای جدید که با تهران فاصله زیادی دارد، نیستند. این در حالی است که فعالیت 8 ماهه انبوه سازان در این شهرک آنها را متوجه بوی زباله در محوطه شهرک کرده و سرانجام مشخص شده، شهرک ابریشم کاملا در مجاورت محل انباشت و بازیافت زباله های کرج قرار دارد.از سوی دیگر درتور کوالالامپور    این شهرک مسکونی در حال حاضر آب و برق شهری وجود ندارد. این دو دفاتر کاریابی   نقص اساسی در اولین شهرک مسکونی در حال ساخت هم اکنون از طریق مسوولان بخش مسکن استان البرز در حال پیگیری قرار دارد.رییس اداره مسکن و شهرسازی در استان البرز ضمن تایید مشکلات زیست محیطی شهرک ابریشم تصریح کرد: سه پیشنهاد به اداره محیط زیست البرز برای رفع مشکل داده ایم. حبیب شعبانی افزود: در نامه ای خطاب به محیط زیست استان درخواست کرده ایم برای دفن زباله در استان البرز از فناوری نوین استفاده شود تا تبعات زیست محیطی آن به حداقل برسد و ساکنان آتی شهرک    ابریشم از این معضل مصون باشند. همچنین خواسته ایم در راهکار بلندمدت به فکر احداث فضای سبز و درختکاری گسترده در اطراف محل باشند.
رییس اداره مسکن شهرستان ساوجبلاغ درباره پیشنهاد سوم به محیط استخدام نیرو  زیست نیز گفت: پیشنهاد آخر ما انتقال محل دفن زباله استان به منطقه دیگر است. این مسوول در عین حال معتقد است تا زمانی که واحدهای مسکونی در حال ساخت در ابریشم به مرحله بهره برداری برسد، مشکل بوی زباله در آنجا رفع خواهد شد. به گزارش دنیای اقتصاد، ظرفیت اولیه این شهرک 20 هزار واحد بود که بعدا به 16 هزار واحد رسید و آپارتمان اجاره ای هشتگرد   هم اکنون در 15 هزار و 301 واحد نهایی شده است. از این تعداد تاکنون 6149 واحد به مرحله فونداسیون رسیده، 2500 واحد مرحله اسکلت را گذرانده و 1800 واحد نیز در مرحله اتمام اسکلت قرار دارد. همچنین 1115 واحد مسکونی نیز در مرحله سقف و 790 واحد در مرحله سفت کاری قرار دارند.پیش بینی شده اگر تا پایان امسال آب و برق این شهرک تامین شود، حدود 250 واحد تحویل متقاضیان بشود.
یک عضو انجمن انبوه سازان که در این شهرک فعال است رهن آپارتمان کرج  با اشاره به بازدید آخر هفته گذشته وزیر مسکن از این شهرک تاکید کرد: بنا بر توصیه های وزیر مسکن مقرر شد خدمات روبنایی در این شهرک ایجاد و سایر نیازهای سکونتی ابریشم نیز تامین شود.
نمای شهرک مسکونی ابریشم
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: هم اکنون یک میلیون و 700 هزار مسکن مهر در کشور در حال ساخت است که از این تعداد یک آپارتمان رهنی سراب   میلیون واحد در شهرها، 600 هزار واحد در روستاها و 100 هزار واحد در بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، علی آپارتمان اجاره ای یزد   نیکزاد شامگاه چهارشنبه در هفتاد و سومین جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه، اظهار داشت: اجرای مسکن مهر منجر به امید، نشاط، رضایتمندی، توانمندی و خلاقیت پیمانکاران و تعاونی های مسکن، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و کاهش تورم می شود و عاملی تاثیرگذار برای تحکیم بنیان خانواده، رعایت اصول فنی و الگوی ساخت و ساز در کشور شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که همگی باید تلاش و جدیت خود را برای اجرای طرح مسکن مهر بکار گیریم، خاطرنشان کرد: اجرای این خرید وفروش زمین تبریز   طرح بسیار مهم یکی از پارامترهای اساسی در کارآمد و توانمند نشان دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نیکزاد در ادامه با اشاره به تلاشهای صورت گرفته درخرید مسکن نور   استان کرمانشاه برای اجرای طرح مسکن مهر اظهار داشت: دیدگاه و اقدام جدیدی در بحث اجرای این طرح درتور تایلند   استان کرمانشاه صورت گرفته و تمام طرحها و پروژه ها با سرعت مناسب و مطلوبی در حال اجرا هستند که با توجه به اقدامات صورت گرفته روند اجرایی آنها قابل پیگیری و مانیتور است.

وی تصریح کرد: با توجه به این نوع اقدام و برگزاری دوره های آموزشی    فعالیت، اجرای طرح ها در استان کرمانشاه با یک چشم انداز مطلوبی قابل پیش بینی است.

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: اجرای مسکن مهر در استان کرمانشاه با دیگر استانها متمایز است و بیشترین اقدام صنعتی طراحی حرفه ای سایت  سازی در بحث اجرای طرح مسکن مهر در این استان صورت گرفته است.

سید دادوش هاشمی افزود: ابداع و نوآوری در اجرای طرح ها و کود بیولوژیک   انجام چند شیفت کاری در استان کرمانشاه در حال اجراست و با توجه به اینکه رتبه استان در سال گذشته رتبه 29 کشوری بود با همدلی و تلاشهای صورت گرفته هم اکنون جزء استان های پیشگام در اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه بازدید از طرحهای مسکن مهر تور ارزان بانکوک  و برگزاری جلسات شورای مسکن هر هفته با جدیت در استان صورت می گیرد، اظهار داشت: ادامه این روند منجر تور ارزان دبی   به الگو قرار گرفتن استان کرمانشاه در بحث اجرای طرح مسکن مهر برای سایر استان ها خواهد شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام این توفیقات در سایه همدلی و تور دور اروپا  تلاش و کوشش مدیران اجرایی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حاصل شده است.

در ادامه این جلسه مصوبات شورای مسکن مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت که وزیر مسکن تور ارزان قبرس  دستورات لازم را برای حل مشکلات و مسائل موجود صادر کرد.



هفته نامه شاهرود

No comments: