Sunday, September 12, 2010

50 نخبه وام مسکن 80 میلیونی گرفتند

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا ، موسوی خوشدل در خصوص تسهیلات مسکن نخبگان گفت: اعطای وام خرید مسکن نخبگان عملا از ابتدای سال جاری آغاز شد که بانک ملی از ابتدای امسال و بانک ملت نیز حدود دو ماه است که شروع به اعطای وام کرده است.

وی با بیان این که نزدیک به سه هزار نفر جهت دریافت وام ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد بسیاری حائز شرایط دریافت وام خرید مسکن نیستند، اما حدود یکهزار و 200 نفر حائز افتخارات مشمول وام هستند که بر اساس جدولی اولویت بندی 600 نفر به بانک معرفی شده‌اند که بر اساس آخرین آمار حدود 50 نفر وام را دریافت کرده و خانه دار هم شده‌اند.

دبیر شورای نخبگان با اشاره به این که حدود 300 نفر هم در مراحل دریافت وام هستند، خاطرنشان کرد: البته برخی از مشمولان هم به علت این که قسط وام سنگین است، در حال بررسی خرید خانه‌ای هستند که توانایی پرداخت قسط آن را داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم تا پایان سال یکهزار نفر موفق به دریافت وام و خرید مسکن شوند. اطلاعات و ارتباطات

موسوی خوشدل عنوان کرد: در حال حاضر سایت ثبت‌نام جهت دریافت وام باز است و نفرات جدیدی هم در حال اضافه شدن هستند.

وی ادامه داد: مخترعان سطح سه مشمول دریافت وام مسکن نیستند ولی بسیاری از آنها ثبت‌نام کرده‌اند. مخترعان سطح یک و دو مشمول دریافت وام هستند که این افراد بیش از یک اختراع دارند و ثبت بین‌المللی کرده و یا به محصولی از اختراع خود رسیده اند.

دبیر شورای نخبگان اضافه کرد: همچنین دانش‌آموختگان رتبه اول دانشگاه‌ها هم مشمول دریافت وام نیستند و تنها امکان استفاده از تسهیلات نظام وظیفه را دارند. اجاره

وی اظهار کرد: یکصد نفر اول کنکور ریاضی، 500 نفر اول کنکور انسانی و تجربی و 20 نفر اول کنکور هنر، نفرات برتر المپیادهای علمی، نفرات برتر جشنواره‌های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، فارابی و بخش فن آفرینی شیخ بهایی می‌توانند وام خرید مسکن نخبگان را دریافت کنند.

موسوی خوشدل در خصوص افزایش تعداد مشمولان نفرات برتر کنکور جهت دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان هم به ایسنا گفت: فراخوان این طرح را به دانشگاه‌ها داده ایم تا اطلاع رسانی صورت گیرد. در گذشته تنها 20 نفر اول کنکور ریاضی مشمول دریافت تسهیلات بودند، اما در حال حاضر یکصد نفر اول کنکور ریاضی طی سال‌های گذشته می‌توانند با مراجعه به بنیاد ملی نخبگان از تسهیلات آن بهره‌مند شوند، به طوری که اگر دانشجو باشند، جایزه علمی و مرکز علمی دریافت می‌کنند و یا چنانچه هیات علمی باشند و کمتر از سه سال از استادیاریشان گذشته و کمتر از 40 سال سن داشته باشند، می‌توانند اعتبار پژوهشی علاوه بر وام مسکن دریافت کنند.

وی درباره برخی انتقادات در خصوص سنگینی قسط وام خرید مسکن نخبگان، اضافه کرد: به هر حال بنیاد ملی نخبگان آنقدر مشکل را حل کرده است که توانسته وام سنگین 80 میلیون تومانی را برای نخبگان فراهم کند و چنین وامی دارای قسط سنگین هم خواهد بود که نخبگان می توانند از کل سقف وام استفاده نکنند؛ البته هدف این وام دانشجوی دکتری در آستانه فارغ‌التحصیلی و یا فارغ‌التحصیلان دکتری است که اکثرا متاهل شده و بلافاصله پس از دریافت وام می‌توانند حقوق خوبی دریافت کنندمهندسی وب .

No comments: