Saturday, February 5, 2011

فروشنده های مزایده ای آپارتمان در تهران

برخی فروشنده ارزانترین تور دوبی   های ملک در تهران تصمیم گرفته اند برای فروش املاک شان مزایده برگزار کنند.

در این شیوه فروش، مالک قیمت پایه برای فروش مشخص می کند و به بالاترین قیمت پیشنهادی، ملک خود را عرضه می کند.
مزایده مسکن معمولا در شرایطی برگزار می شود که ملک آنقدر با ارزش است که مالک از ترس ارزان فروشی تصمیم به جلب همزمان تعدادی خریدار را می گیرد. اما آنچه هم ارزانترین تور استانبول  اکنون در بازار مسکن شکل گرفته جالب توجه است. کسانی که اقدام به برگزاری مزایده کرده اند از یک سو قیمت پایین تعیین کرده اند و از سوی دیگر دارای ملک معمولی هستند، بطوری که اگر مزایده برگزار نشود، آنچنان از فروش ملک ضرر نمی کنند.
به نظر می رسد مزایده در بازار مسکن به دلیل رونق در معاملات شکل ارزانترین تور یونان  گرفته و فروشنده ها قصد دارند در اوضاع کنونی که قیمت مسکن گیج است و نمی توان شاخصی برای آن تعیین کرد، از طریق مزایده، ملک خود را به بالاترین قیمت بفروشند.
معمولا مزایده زمانی شکل می گیرد که تقاضا برای کالا بیشتر از مقدار موجود باشد و پیشنهاد دهندگان برای به دست آوردن کالا با یکدیگر بر سر قیمت رقابت می کنند. البته انجام مزایده به نحوی هم به نفع فروشنده و هم به سود خریدار است، چراکه شخصی که ملک خود را به مزایده گذاشته تلاش می کند کالای خود را به بیشترین قیمت ممکن به خریدار عرضه کند اما در مقابل، متقاضیان یا پیشنهاد کنندگان قیمت در نظر دارند ملک مورد نظرارزانترین تور آفریقای جنوبی   را با کمترین قیمت صاحب شوند.
معمولا مزایده با نرخی مناسب شروع می شود، زیرا اگر قیمت اعلام شده از سوی فروشنده بالاتر از حد معمول و غیر منطقی باشد، بطور یقین تعداد متقاضیان شرایط انجام مزایده را فراهم نخواهد کرد و مالک باید در انتظار رفت و آمد خریداران برای پسند کردن ملک بماند. برای مثال در مرکز تهران یک دستگاه آپارتمان فروشی   به مساحت 200 متر مربع با 4 خواب که از امکانات بالکن و پارکینگ برخوردار است به قیمت متری 700 هزار تومان برای مزایده اعلام شده است. البته فروشنده این ملک را چنان شرح داده که می توان از آن به عنوان سکونت استفاده کرد.

متقاضیان مسکن مهر همچنان باید بدون خانه باشند
وزارت مسکن متن دستورالعملی را که برای نحوه ثبت نام ازارزانترین تور مالزی   متقاضیان جدید مسکن مهر منتشر کرده بود اصلاح کرد.
رخی از مالکان در بازار مسکن، قیمت فروش واحدهای مسکونی خود را طبق معیارهای معمول (منطقه، متراژ، میزان هزینه های متحمل شده و غیره) تعیین نمی کنند، بلکه قدرت مالی خریداران را به عنوان یکی دیگر از معیارها برای تعیین نرخ فروش در نظر می گیرند.

این نوع قیمت گذاری بیشتر در بازار خرید و فروش واحدهای متراژ بزرگ دیده می شود زیرا اکثر بنگاهداران اظهار می کنند متقاضیانی که خریدار چنین واحدهایی هستند، میزان قیمت ارزانترین تور استانبول  فروش برای آنها بی اهمیت است؛ چراکه اغلب آنها به دنبال خواسته خود (متراژ، نوع امکانات و تاسیسات، نوع نقشه کشی و طراحی داخل آپارتمان) هستند.مشاوران املاک، حجم بیشتر مراجعه کنندگان برای خرید واحدهای متراژ بزرگ (بالاتر از 200 مترمربع) را عاری از مشکلات مالی توصیف می کنند و این مساله باعث شده عده ای از فروشنده ها شانس گرانفروشی ارزانترین تور برزیل  خود را امتحان کنند و نرخ های بالا به بازار پیشنهاد دهند تا شاید خریداری راضی شود واحدی را با قیمتی بیشتر از حد معمول خریداری کند و به همین خاطر بسیاری از کارشناسان مسکن به این دسته از خریداران هشدار می دهند که هر واحد مسکونی سوپرلوکس هم از یک بازه قیمتی برخوردار است و نباید به دلیل فول بودن امکانات، متحمل پرداخت هر مبلغی شوند و ارزانترین تور ارمنستان این موضوع تنها به ضرر آنها نیست، بلکه در بازار مسکن یکسری از فروشنده ها به دلیل استقبال به کار خود ادامه می دهند و نرخ های غیرواقعی به بازار عرضه می کنند و این مساله باعث ایجاد قیمت های کاذب در بازار مسکن می شود.ستون امروز نبض بازار به معرفی برخی از واحدهای گران قیمت پیشنهادی و البته کاذب پرداخته که بدین شرح است:
در منطقه زعفرانیه در حوالی خیابان آصف یک واحد ارزانترین تور اندونزی  مسکونی نوساز 320 متری با قیمت متری 6 میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده و این واحد از استخر، سونا، جکوزی، پارکینگ و انباری نیز برخوردار است این در حالی است که بررسی های سامانه اینترنتی خرید و فروش مسکن تحت عنوان ایران فایل درباره این قیمت معتقد است: دامنه قیمت هر متر مربع واحد مشابه در منطقه زعفرانیه با همه امکانات بین 4 میلیون و 750 هزار تا 5 میلیون و 350 هزار تومان است.



سایت اطلاع رسانی وزارت مسکن یکشنبه گذشته با اعلام آغاز ثبت نام از متقاضیان جدید مسکن مهر، شرایط لازم را برای حائز شرایط بودن متقاضیان در قالب دستورالعملی منتشر کرد که در آن ارزانترین تور سنگاپور  نوشته شده بود متقاضی باید فیش آب و برق محل سکونت فعلی که به نام وی باشد را به عنوان یک مدرک ارائه دهد.
اما این دستورالعمل بعد از آنکه روز دوشنبه توسط «دنیای اقتصاد» منتشر شد و در خبر «دنیای اقتصاد» اشاره شد که «ارائه فیش آب و برق به نام متقاضی به معنی صاحب خانه بودن آن فرد است و آیا مسکن مهر به کسانی که صاحب خانه هستند تعلق می گیرد؟!»، در همان روز متن دستورالعمل در سایت وزارت مسکن تغییر کرد.
به گزارش «دنیای اقتصاد» در متن دستورالعمل اصلاح شده، آمده است: متقاضیان ارزانترین تور پکن  مسکن مهر باید با ارائه فیش آب و برق محلی که در آن ساکن هستند اثبات کنند در شهری که می خواهند از آنجا برای ثبت نام مسکن مهر اقدام کنند، در حال حاضر سکونت دارند و فیش آب و برق نباید به اسم متقاضی باشد، بلکه باید به نام صاحبخانه ای که متقاضی در آنجا مستاجر است، باشد. در این دستورالعمل توضیح داده شده که ارائه این مدرک ارزانترین تور تایلند  به این خاطر الزامی است که مثلا فردی از شهر اصفهان فقط باید از طریق سازمان مسکن اصفهان (شهری که در آن ساکن است) برای ثبت نام مسکن مهر اقدام کند و نمی تواند مثلا از تهران اقدام کند.

«مسکن مهر» بزرگترین طرح توسعه در بخش مسکن در طول تاریخ مسکن در ایران می باشد.

از مزایای این طرح می توان به ارزان سازی در عین رعایت استانداردهای لازم، ساخت مسکن در تیراژ بالا و پایین آمدن سهم هزینه های ثابت در هر متر (هزینه هایی مثل نقشه کشی، نظارت، نیروی انسانی و...)، پرهیز از تجمل گرایی، افزایش امید به خانه دار شدن در اقشار کم درآمد جامعه، عدم مالکیت دائمی زمین، امتیاز استفاده از تسهیلات ارزان ارزانترین تور قبرس  قیمت با بوروکراسی بسیار کمتر از تسهیلات قبلی اشاره کرد.اما معایبی هم به این طرح وارد است که مهم ترین آن تصدی همزمان سه نهاد در این طرح است به نحوی که متقاضیان در وزارت تعاون ثبت نام می شوند و سازمان می یابند، زمین را وزارت مسکن تخصیص می دهد و در نهایت تسهیلات را بانک عامل (که عموما بانک مسکن است) اعطا می کند. اینکه این سه نهاد همزمان در این طرح همکاری دارند به خودی خود بد نیست، اما در ارزانترین تور دبی  عمل به دلیل تفاوت های ماهوی ساختاری که دارند تضارب آرا و آیین نامه ای بین آنها اتفاق می افتد. به عنوان مثال، وزارت مسکن می خواهد با سرعت بالا واحدها را به
بهره برداری برساند، اما بانک ارائه دهنده تسهیلات به دلیل نقص مدارک تسهیلات ارائه نمی دهد. بنابراین لازم است یک کارگروه با مشارکت نمایندگان این سه نهاد در قالب سازمانی بنام مسکن مه ارزانترین تور آذربایجان  ر تشکیل شود. نکته دیگر اینکه زمین های در نظر گرفته شده برای این طرح به خصوص در کلانشهرها، در مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه ای قرار ارزانترین تور ایتالیا  دارد که هجوم یکباره جمعیت به آن مناطق باعث بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود که این خود می تواند عاملی باشد که دارندگان واحد های مسکونی مهر تمایلی به سکونت در آنها را نداشته باشند و این مساله موجب به هدف ننشستن طرح می شود. مساله بعدی عدم پیشروی یکسان امکانات زیرساختی و روبنایی همزمان با ساخت واحد های مسکونی است. به این منظور که بسیاری از سایت های مسکن مهر عملیات ساخت را در حال حاضر به بهترین نحو ممکن به پیش می برند و تا شهریور سال 1390 کار ساخت حداقل 500 هزار واحد به اتمام می رسد، اما بسیاری از این سایت ها هنوز نتوانسته اند تعامل سازنده با ارگان های مربوطه برای انشعابات آب، برق و گاز داشته باشند یا برای ایجاد مراکز آموزشی، بهداشتی، مذهبی و... بسیاری از این سایت ها با مشکل جدی روبه رو می باشند که این مورد، بهره برداری از واحدهایی ارزانترین تور فرانسه  که کار ساخت آنها به اتمام رسیده را می تواند به تاخیر بیندازد. البته موارد و مسائل دیگری نیز در این طرح مشاهده شده که با توجه به بزرگی مقیاس طرح، چندان غیرعادی به نظر نمی رسد، اما مسائل فوق بسیار جدی است و باعث دیده نشدن مزایای طرح می شود. به نظر می رسد اگر به مرور اصلاحاتی بر روی کلیات طرح مسکن مهر انجام شود، روزی خواهد رسید که دغدغه مسکن به حداقل برسد و امید می رود که مسوولان از مشورت با صاحبنظران دریغ نکنند.


شهردار تهران با بیان اینکه چرا اینقدر درباره برچیدن دیوارهای قلعه مرغی سوال می کنید؟ به خبرنگاران گفت: اصل کار پادگان قلعه مرغی تملک آن بود که این کار به پایان رسیده و اکنون تحویل شهرداری شده است.

به نقل از سایت اطلاع رسانی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف در ارزانترین تور پاریس  عین حال از آغاز طرح تغییر کاربری پادگان قلعه مرغی از فروردین ماه سال آینده خبر داد و اعلام کرد: 25 درصد از زمین این پادگان برای کاربری مسکونی، تجاری و فرهنگی اختصاص می یابد.
وی در پاسخ به وضعیت ساخت وساز در زمین 300 هکتاری قلعه مرغی افزود: پادگان قلعه مرغی به مجموعه ای چند بعدی تبدیل خواهد شد که به طور قطع 70 درصد از این محدوده فضاهای سبز خواهد شد، 25 درصد مسکونی، اداری، تجاری و فرهنگی خواهد بود و 5 درصد باقی مانده هم به مجموعه های خدماتی مانند رستوران اختصاص خواهد یافت که مجموعه این اقدامات می تواند پادگان قلعه مرغی را به بزرگترین تفرجگاه جنوب شهر تبدیل کند.
شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چه زمانی دیوارهای پادگان قلعه مرغی را خراب می کنید، گفت: خراب کردن دیوار اصلا کار سخت و مهمی نیست، چنانچه ما همین فردا صبح هم ارزانترین تور لندن  می توانیم دیوارها را خراب کنیم.


بافت های فرسوده به رغم برقراری خط بانکی برای پرداخت تسهیلات نوسازی، هنوز به محلی جذاب برای سازنده ها تبدیل نشده است.
آمارهایی که روز گذشته وزارت مسکن درباره عملکرد نوسازی در بافت های ارزانترین تور انگلستان  فرسوده منتشر کرد نشان می دهد از ابتدای نیمه دوم سال گذشته تا پایان نیمه اول امسال، کلنگ ساخت 644 هزار واحد مسکونی در کل کشور زمین زده شده، اما فقط 100 هزار واحد از آنها در بافت های فرسوده احداث شده است.
سهم 5/15 درصدی بافت های فرسوده از رونق ساخت وساز، به مسائل پیچیده حقوقی و اداری در بافت های فرسوده برمی گردد که نبود برنامه ریزی برای این چالش، انبوه سازان را به جای بافت فرسوده متوجه و سرگرم پروژه های راحت تر همچون مسکن مهر که زمین رایگان به همراه تضمین خرید در آن وجود دارد، کرده است.
انبوه سازان برای ورود به بافت فرسوده با مالکانی روبه رو هستند که برای واگذاری زمین و شراکت در ساخت وساز، خواسته ها و سلایق غیرفنی و رویایی دارند که تامین رضایت تور ارزان وآسان استرالیا  مالک زمین برای شروع فعالیت، پروسه وقت گیر و هزینه بری محسوب می شود.
از طرف دیگر در حال حاضر هزینه نهایی برای ساخت وساز در پروژه های مسکن مهر به مراتب کمتر از بافت های فرسوده است.
رییس کانون سراسری انبوه سازان در این باره معتقد است: باید انگیزه های ورود به بافت های فرسوده در مقایسه با مسکن مهر بیشتر شود.
ایرج رهبر با بیان اینکه بافت های فرسوده باید ابتدا در تور ارزان اسپانیا  قطعات بزرگ چند هکتاری برای انبوه ساز فراهم شود و بعد از آن، مجوز ساخت صادر شود، گفت: پروژه های مقیاس کوچک در محله های تنگ و باریک متناسب با ظرفیت انبوه ساز نیست و انبوه ساز ترجیح می دهد در زمین های 99 ساله که مقیاس ها بزرگ است فعالیت کند.
سرعت نوسازی پایین است
به گزارش دنیای اقتصاد براساس آنچه روز گذشته احمد صادقی معاون وزیر مسکن در امور بافت های فرسوده اعلام کرد، طی یک سال اخیر برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده پروانه ساختمانی در کل کشور صادر شده است.
این در حالی است که قانون برنامه پنجم تاکید می کند از سال آینده باید سالانه 10 درصد از بافت های فرسوده نوسازی شوند. کل بافت های فرسوده کشور 65 هزار هکتار است که ارزانترین تور مارماریس  هر سال باید 650 هکتار آن که قابلیت ساخت 445 هزار واحد را دارد، نوسازی شود.
بنابراین هدفگذاری قانون برنامه پنجم برای بافت های فرسوده 5/4 برابر توان و سرعت فعلی در این بافت ها است.
تسهیلات جوابگو نیست
براساس گزارش مکتوبی که معاون وزیر مسکن ارائه کرده، در ارزانترین تور کوش آداسی   یک سال اخیر بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای نوسازی بافت های فرسوده سرمایه گذاری شده است، اما سهم تسهیلات بانکی از این میزان سرمایه گذاری، 41 درصد بوده است. این در حالی است که در پروژه های مسکن مهر، هم اکنون حدود 70 درصد هزینه ساخت وساز واحدها، تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت می شود.
طبق اعلام صادقی، از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه امسال، برای نوسازی نزدیک به 100 هزار واحد مسکونی، 1650 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است. وزارت مسکن پیش بینی کرده برای سال جاری 6 هزار و 500 میلیارد تومان در بافت های فرسوده سرمایه گذاری انجام بگیرد.
براساس قانون برنامه پنجم قرار است از سال آینده نیمی از اعتبارات بخش مسکن به بافت های فرسوده اختصاص یابد، اما با توجه به اینکه از دو ماه پیش بانک مرکزی شارژ خط اعتباری ارزانترین تور کوالا  مسکن مهر را متوقف کرد و مقرر شد بانک ها از منابع مالی خودشان به بخش مسکن و مسکن مهر تسهیلات پرداخت کنند، اکنون این سوال مطرح است که برای سال آینده چگونه قرار است تامین مالی بافت های فرسوده از طریق نظام بانکی انجام شود؟
احمد صادقی معاون وزیر مسکن روز گذشته در پاسخ به ارزانترین تور لبنان  این پرسش به دنیای اقتصاد گفت: خبری از توقف شارژ خط اعتباری مسکن مهر نشنیده ام (!) و اگر هم مسوولان بانکی چنین تصمیمی گرفته باشند دولت قبول نخواهد کرد.
وام ودیعه شاید دو سال دیگر
معاون وزیر مسکن درباره زمان پرداخت وام ودیعه مسکن نیز گفت: این طرح یک طرح جدید است و تا در میان مردم جا بیفتد زمان می برد، بنابراین شاید حتی دو سال نیز از این ارزانترین تور کیش  وام ها استفاده نشود. وام ودیعه برای مالکان بافت های فرسوده است که قصد دارند برای نوسازی، به مدت دو سال اجاره نشینی کنند.



No comments: