Tuesday, June 7, 2011

تقاضای کاذب در بازار اجاره

رییس اتحادیه ارزانترین تور ترکیه  مشاوران املاک از تشکیل «تقاضای کاذب» در بازار اجاره خبر داده که به اعتقاد او همین اتفاق باعث شده موجران تصور کنند هر آنچه را به عنوان نرخ اجاره تعیین می کنند، بازار قبول خواهد کرد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید براینکه بنگاهی ها بیش از این قادر به متقاعد کردن مالکان برای پایین آوردن نرخ اجاره نیستند، گفت: کسانی که قرارداد اجاره شان ارزانترین تور دبی  در تابستان به پایان می رسد از هفته ها پیش وارد بازار شده اند و در حال حاضر بنگاه های مسکن روزانه با انبوه مراجعه کننده هایی روبه رو هستند که فقط درباره اجاره بها پرسش می کنند، بدون آنکه متقاضی واقعی اجاره باشند، طوری که موجران تحت تاثیر این رفتار به توهم «تسلیم مستاجر در برابر اجاره بها» دچار شده اند.
مصطفی قلی خسروی در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» افزود: گذشته از ارزانترین تور تایلند  پیامدهای اقتصادی از جمله کاهش نرخ سود بانکی و قانون هدفمند کردن یارانه ها که باعث افزایش نسبی اجاره بها شده، رفتار مستاجران در رشد بیش از حد و کاذب نرخ اجاره موثر است. رییس اتحادیه املاک به مستاجرها توصیه کرد: سر موعد قرارداد برای جست وجوی واحد اجاره ای اقدام کنند تا حجم تقاضای کاذب در بازار اجاره کاهش پیدا کند. متن گفت وگو ارزانترین تور مالزی  با مصطفی قلی خسروی را در زیر بخوانید:
وزارت مسکن می گوید بازار اجاره آرام است. اجاره نشین ها می گویند اینطور نیست. شما به عنوان رییس اتحادیه مشاوران املاک وضعیت این بازار را چطور ارزیابی می کنید؟
من می گویم ناآرام است، اما علت دارد یک علت آن ناشی از هجوم مستاجران به بازار اجاره برای پرس وجو راجع به نرخ اجاره است، در حالی که موعد تخلیه و مهلت قرارداد آنها پایان شهریور و پاییز است. این مساله باعث می شود که موجران دچار توهم شوند که برای ملک عرضه شده آنها چندین مستاجر ارزانترین تور سنگاپور  وجود دارد و در نتیجه سعی می کنند که ملک خود را به بالاترین قیمت ممکن اجاره دهند. اما یک وجه دیگر التهاب بازار اجاره جنبه واقعی دارد. از یک طرف دولت اقدام به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها کرده است، از طرف دیگر بانک مرکزی اعلام کرده است که میانگین نرخ تورم در سال جاری افزایش پیدا کرده است. مواردی نظیر اجرای قانون ارزانترین تور ارمنستان  مالیات بر ارزش افزوده و کاهش نرخ سود بانکی نیز باعث شده مالکان در مقابل این نوع عوامل از خود واکنش نشان دهند که نتیجه آن افزایش نرخ اجاره بها است. البته برخی از مالکان از این قضیه سوءاستفاده می کنند و نرخی فراتر از نرخ تورم پیشنهاد می کنند.
اطلاعات شما از بنگاه های مسکن درباره آخرین وضعیت بازار اجاره حاکی از برقراری شرایط به نفع «موجر» است یا «مستاجر»؟
متاسفانه به علت کمبود واحد اجاره ای، همیشه شرایط ارزانترین تور استانبول  بازار اجاره به نفع موجر است. الان تعداد آپارتمان هایی که با شرایط مد نظر مستاجر عرضه می شود کم شده است. به خاطر اینکه نرخ سود بانکی کاهش پیدا کرده و در نتیجه برای مالک به صرفه نیست که ملک خود را در قالب رهن کامل اجاره دهد بنابراین ترجیح می دهد که به جای اخذ ودیعه، اجاره بگیرد.
بنگاه های مسکن چگونه می توانند شرایط کنونی بازار اجاره را به نفع مستاجر تغییر دهند؟
مشاوران املاک نقش واسطه را دارند و برای پایین آوردن نرخ اجاره فقط می توانند به مالکان مشاوره دهند، اما در نهایت یکسری مسائل بیرونی ارزانترین تور اندونزی  است که باعث افزایش اجاره بها می شود.
اما برخی عکس این اعتقاد را دارند و می گویند مشاوران املاک برای گرفتن حق کمیسیون بیشتر از مالکان، اجاره ملک را بالاتر پیشنهاد می دهند.
اصلا این قضیه را قبول ندارم؛ چرا که وقتی مالکی ملک خود را بالاتر از قیمت عرف منطقه ای عرضه کند، شانس اجاره ملکش در قیاس با املاک مشابه کاهش پیدا می کند. علاوه براین، مدت زمانی که مشاور املاکی صرف می کند تا برای آن ملک مستاجر پیدا کند به نوعی تاخیر در انعقاد یک معامله ارزانترین تور آفریقای جنوبی   محسوب می شود که باعث ضرر مشاور املاک می شود؛ بنابراین اینکه مشاوراملاک در التهاب بازار اجاره نقش دارد اصلا صحیح نیست.
به نظر شما دولت باید چه کارهایی انجام دهد تا عرضه واحدهای اجاره ای افزایش یابد؟
به نظر من دولت و شهرداری باید با همکاری همدیگر و با ارائه مشوق ها و تسهیلات مختلف زمینه عرضه واحدهای اجاره ای را فراهم کنند. در همه جای دنیا این رویه حاکم است، در بسیاری از کشورهای پیشرفته سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین سرمایه گذار نقش پررنگی در تولید مسکن دارد و اگر در کشور ما نیز این سازمان وارد عرصه تولید مسکن شود، عرضه مسکن شتاب خواهد گرفت. در حال حاضر اقدامی ارزانترین تور آنتالیا  که شهرداری و دولت در بافت فرسوده برای نوسازی بافت های فرسوده انجام می دهد، می تواند تسری پیدا کند و از این طریق بین عرضه و تقاضای مسکن تعادل ایجاد شود.
افزایش نرخ اجاره بها را باید «سوءاستفاده موجر» عنوان کرد یا «واکنش طبیعی » به «شرایط اقتصادی»؟
به نظر من بیشتر یک واکنش طبیعی به شرایط اقتصادی است، البته توهمی که پیش از این گفتم را منکر ارزانترین تور مارماریس  نمی شوم. بگذارید برایتان یک مثال بزنم اگر یک لیوان آب جوش روی دست شما ریخته شود شما به طور طبیعی فریاد خواهید زد. بازار اجاره هم همینطور است.
شما مستاجر هستید، اجاره شما امسال چقدر افزایش پیدا کرده است؟
حدود 10 درصد. سال گذشته 10 میلیون ودیعه و ماهانه یک میلیون و 350 هزار تومان اجاره پرداخت می کردم، اما در قرارداد جدید نرخ ودیعه ثابت مانده است و اجاره ماهانه به یک میلیون و 550 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
موجر هم هستید؟
الان خیر.
و اگر بودید؟
اگر آپارتمان اجاره ای داشتم براساس میانگین نرخ تورم ارزانترین تور کوش آداسی   نه کمتر نه بیشتر آن را اجاره می دادم. قبلا واحد اجاره ای داشتم و همیشه مستاجر از من راضی بود
تولیدکننده خانه های چوبی که هم اکنون ساخت 266 واحد مسکونی مهر در پرند را با استفاده از قطعات پیش ساخته در دست دارد، اعلام کرد: سیستم ساختمانی ارزانترین تور ایتالیا  چوبی دارای استاندارد و تاییدیه فنی منطبق با آیین نامه مقررات ملی ساختمان آمریکا (IBC) است و مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان به عنوان تنها مرجع تایید کننده فناوری های ساختمانی در ایران، استفاده از این سیستم را در صورت رعایت تمامی ضوابط و محدودیت های سازه های چوبی مندرج در آخرین ویرایش آیین نامه IBC، تا حداکثر 3 طبقه مجاز دانسته است.

این صنعتی ساز مسکن درباره جزئیات خانه های چوبی پرند به «دنیای اقتصاد» گفت: این خانه ها در 3 طبقه 6 واحدی ساخته شده اند و برای احداث آنها به طور کامل و دقیق استانداردهای معتبر IBC به کار گرفته شده است طوری که بعد از احداث آنها با IBC مکاتبه کردیم و تمام اسناد و مدارک و محاسبات سازه های پرند را برایشان ارسال کردیم و در جواب ما اعلام کردند شیوه ساخت وسازهای شما منطبق با روش های استاندارد است.
محسن علمی پیمانکار پروژه پایلوت صنعتی سازی 1100 واحد مسکونی مهر در شهر جدید پرند تصریح کرد: هم اکنون کلید بیش از 50 واحد ارزانترین تور فرانسه مسکونی چوبی در 13بلوک که مراحل ساخت آن به پایان رسیده تحویل اتحادیه مسکن مهر شهر تهران شده که از طریق این اتحادیه کار واگذاری واحدها به متقاضیان شروع شده است.
مدیر عامل شرکت سرعت خانه ساز با بیان اینکه خانه های چوبی جزو اولین واحدهایی بود که از سال گذشته در پروژه 1100 واحدی مپسا در پرند آماده شد، افزود: در بازدیدی که سال گذشته ریس جمهور ونزوئلا از ایران داشت، از خانه های چوبی پرند نیز بازدید کرد و باعث استقبال او و تیم همراهش شد.
این سازنده مسکن در ادامه گفت: خانه های چوبی ارزانترین تور پاریس  در مقایسه با خانه های ساخته شده از بتن یا آهن و فولاد، فوق العاده سبک است و وزن سطحی خانه های چوبی 150 کیلوگرم بر متر مربع است این در حالی است که سازه های فلزی 650 تا 1000 کیلوگرم بر متر مربع و سازه های بتنی بیش از 800 کیلوگرم بر متر مربع وزن دارند.
پیمانکار خانه های چوبی شرکت مپسا با اشاره به اینکه سازه های چوبی عمر بالای 100 سال را دارد، خاطرنشان کرد: ساختمان های چوبی قابلیت عایق بندی حرارتی و هوابندی را دارد طوری که بدون تغییر دادن هوا، محیطی مناسب را در زمستان و تابستان فراهم می کند.
علمی گفت: برای خانه های چوبی شهر جدید پرند همچون سایر واحدهای مسکونی، پروانه ساختمانی صادر شده و نظارت عالیه بر آن انجام شده است.
این تولیدکننده صنعتی ساز مسکن تصریح کرد: مرکز تحقیقات مسکن در تاریخ 21/11/87 در نامه ای خطاب به مدیر عامل شرکت مپسا اعلام کرد استفاده از سیستم ساختمانی ارزانترین تور لندن  چوبی در صورت رعایت تمامی ضوابط و محدودیت های سازه های چوبی مندرج در آخرین ویرایش آیین نامه IBC تا حداکثر 3 طبقه مجاز است و باید مقررات ملی ساختمان ایران و استاندارد 2800 نیز رعایت شود.
علمی با توضیح بیشتر درباره خصوصیات فنی خانه های چوبی پرند گفت: سال گذشته یکسری اشکالات فنی از طریق کارشناسان مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان به این خانه ها وارد شد که بعد از آن، تیم تخصصی سازنده در شرکت نسبت به بررسی و رفع اشکالات اقدام کرد طوری که مورد تایید دستگاه نظارت کارفرما و ارزانترین تور اسپانیا  مشاور قرار گرفت و مراتب طی نامه رسمی به مرکز تحقیقات مسکن منعکس شد.
براساس این گزارش شرکت مپسا وابسته به وزارت صنایع، مجری صنعتی سازی مسکن در پرند است که خانه های چوبی به عنوان یکی از روش های صنعتی ساخت مسکن توسط یکی از پیمانکاران مپسا احداث شده است.
خبرنگار دنیای اقتصاد هفته گذشته موضوع تحویل خانه های چوبی پرند به متقاضیان را از معاون وزیر مسکن در شهرهای جدید پیگیری کرد ارزانترین تور استرالیا  که پروسه تحویل مورد تایید وی قرار گرفت.

اجاره نشین ها از روز یکشنبه گذشته تا صبح دیروز امیدوار بودند طرح بانک مرکزی برای برگشت دادن نرخ سود سپرده های بانکی به اعداد سال89 قطعی شود تا بلکه فشار موجود اجاره بها لااقل در حد و اندازه سال گذشته باقی بماند.
اما مخالفت شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی، شرایط را همچنان مقابل جهت مستاجرها نگه داشت.

بانک مرکزی در نظر داشت نرخ سود سپرده های بانکی را یک تا دو درصد افزایش دهد که البته اگر چه هدف بانک مرکزی از این اقدام ایجاد تعادل در بازارهای ارز و سکه عنوان شده بود اما تبعات جانبی آن می توانست بلافاصله به بازار اجاره برسد و تمایل کنونی موجران به دریافت اجاره بها را به دریافت پول پیش تغییر دهد.
در حال حاضر در بازار اجاره مسکن طبق گفته کارشناسان و حتی وزیر ارزانترین تور یونان  مسکن، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی باعث شده مالکان دریافت اجاره بها را به رهن ترجیح دهند.
بررسی ها نشان می دهد علاقه موجران به دریافت رهن و سپرده گذاری آن در بانک ها کاهش یافته است. این در حالی است که افزایش نرخ سود بانکی یا حتی برگشت آن به نرخ های سال 89 لااقل می توانست جلوی افزایش احتمالی اجاره بها در آینده را بگیرد.


معاون مالی شهرداری تهران با اعلام جزئیات بدهی شهرداری گفت: مجموع بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران از ابتدای تاسیس تا پایان سال 88، بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان بوده است که 400 میلیارد تومان از این مبلغ در مناطق مختلف شهرداری، تا پایان سال 89 تسویه شده و اکنون حدود 800 میلیارد تومان از این بخش بدهی شهرداری، باقی مانده است.
حسین محمدپورزرندی در گفت وگو با «ایسنا» افزود: تا پایان سال 88، بدهی املاک شهرداری تهران به معارضان نیز حدود 800 میلیارد تومان بوده است و ارقام چند هزار ارزانترین تور لبنان  میلیارد تومانی که بابت این بدهی به شهرداری نسبت می دهند، صحت ندارد.


با ادغام وزارت راه و وزارت ارتباطات در وزارت مسکن این سوال پیش می آید که: «آیا مسکن در وزارتخانه جدید گم نمی شود؟»
وزارت راه دارای انبوهی از مسائل مهم و حل نشدنی شامل ارزانترین تور کیش  وضعیت حمل ونقل هوایی، پروژه های روی زمین مانده جاده ای و ریلی و همچنین نیاز شدید به سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه زیرساخت ها است.

فعالیت های وزارت ارتباطات نیز گرچه به ظاهر کاملاً خصوصی سازی شده اما برخی پیش نیازها برای تسهیل اجرای پروژه های ملی در این بخش همچون اینترنت ملی و ... وجود دارد که برای ساماندهی آنها زمان و توان کافی وزارتی می طلبد.
اما وزارت مسکن که با مصوبه دیروز مجلس باید دو وزارتخانه مذکور را در خود جای دهد با ماموریت مهم و سفارش شده از طرف رییس جمهور روبروست که طی دو سال ارزانترین تور سریلانکا  گذشته بطور نسبی بخشی از آن به نتیجه رسیده و بخش های بزرگتر در حال انجام است.
دولت اخیراً برنامه احداث 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی حمایتی را در دستور کار قرار داده است. در کنار آن، هدف گذاری ایجاد 5/2 میلیون فرصت شغلی مطرح است که ظاهرا بخش اعظم این میزان شغل قرار است از طریق ساخت وسازهای مسکن مهر به وجود آید.
طرح تحول شهرسازی ماموریت دیگر وزارت مسکن است. حمایت از ساخت مسکن برای دهک های متوسط و پردرآمد نیز برنامه جدیدی است که توسط این وزارتخانه باید اجرایی شود.
به نظر می رسد حالا که ادغام دو وزارتخانه در وزارت مسکن از فاز پیشنهاد ارزانترین  تور امارات  و لایحه و طرح به قانون تبدیل شده –در صورت تایید شورای نگهبان- بهتر است به جای نقد چرایی ادغام وزارت مسکن، راهکارهای جلوگیری از آسیب رسیدن به موضوع تامین مسکن، در اولویت قرار داده شود.
دولت و البته وزارت مسکن باید سکان دار تدوین چارت مدیریتی و سیاست گذاری برای وزارتخانه زیربنایی و ارتباطات باشند. پیشنهاد می شود مسکن دغدغه اصلی در وزارتخانه جدید باشد.
اگر علی نیکزاد به عنوان وزیر این وزارتخانه رای اعتماد بگیرد، شرایط کمی متفاوت خواهد شد.
نیکزاد در این مدت برنامه های بخش مسکن را به گونه ای جلو برده که تقریبا همکاران او در ستاد و سازمان های مسکن استان ها ناخودآگاه به پیگیری ها و ارزانترین تور کویت   اصرارها در انجام کارها عادت کرده اند که اگر ذره ای از آن کاسته شود، سرعت ساخت وسازهای حمایتی قطعا پایین خواهد آمد.


.

No comments: