Monday, January 31, 2011

تداوم ساخت وساز در روددره اوین

ساخت وساز در روددره اوین که اخیرا با واکنش اعضای شورای شهر مواجه شد، هم اکنون ادامه دارد.

مجری طرح انبوه سازی باغ بهشت در ارزانترین تور ترکیه   این باره به خبرنگاران اعلام کرد: پس از آنکه شهردار تهران اعلام کرد در دره اوین ساخت و ساز غیر قانونی انجام نمی شود و افراد برای ساخت و ساز در این محدوده پروانه دریافت کرده اند، مجری پروژه انبوه سازی و صنعتی سازی باغ بهشت، اقدام به آغاز عملیات ساختمانی از دو ماه گذشته کرده است. منصور بهنام افزود: به هیچ عنوان تعرضی به فضای سبز برای ساخت وسازها صورت نگرفته است. مجری طرح پروژه مسکونی باغ بهشت، همچنین از اجرای عملیات بسترسازی یا نیلینک در اطراف محل های گودبرداری برای حفاظت از خاک زیر درختان خبر داد و بیان کرد: این کار با دستگاه های خاص انجام می شود و به این صورت ارزانترین تور دبی   است که با ایجاد حفره هایی در خاک و تزریق سیمان در آنها از ریزش خاک جلوگیری خواهد شد و پس از آن با آرماتور بندی و سیمان پاشی از استحکام آن اطمینان حاصل می کنیم. بهنام همچنین از کاشت دو هزار اصله نهال طی سال جاری خبر داد و افزود: درختان جدید در بین درختانی که بر اثر خشکسالی سه سال پیش خشک شده است کاشته شده و دو هزار نهال دیگر نیز پس از جمع آوری درختان خشک با نظارت اداره محیط زیست تهران و شهرداری این شهر به جای آن کاشته خواهد شد. طبق ماده 14 شهرداری، 30 درصد وسعت باغ به ساخت وساز اختصاص خواهد یافت که با جانمایی 14 بلوک 13 طبقه، حدود یک هزار و 100 واحد مسکونی با استفاده از فناوری های جدید صنعت ساختمان در محل باغ ساخته خواهد شد.


42 روز از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می گذرد تور ارزان وآسان استانبول  و تحقیقات رسمی و میدانی در بازار مسکن حاکی از عدم تغییر «قیمت معاملاتی» است. هرچند مشاوران املاک می گویند طی این مدت برخی مالکان «قیمت های پیشنهادی» را افزایش داده اند، اما این تلاش فروشنده ها برای افزایش قیمت ناکام بوده است.

بر اساس گفته های مشاوران املاک، مبایعه نامه هایی که طی یک ماه اخیر در بنگاه های مسکن تهران تنظیم شده به لحاظ ارزش معامله شبیه مبایعه نامه های فصل پاییز بوده است.
بررسی ها در بازار مسکن نشان می دهد به دلیل آنکه قدرت خرید مسکن در اثر هدفمندی تغییر نکرده، پاسخ خریداران به قیمت های پیشنهادی بالا، منفی بوده است. به این ترتیب تا زمانی که توان ارزانترین تور تایلند  مالی خریداران در همین سطح باقی بماند افزایش قیمت مسکن منتفی است.
طی یک ماه اخیر بسیاری از مشاوران املاک فعال در تهران و همچنین خریداران، مشکلات پیش آمده در بازار مسکن را به دلیل یکسری از رفتارهای فروشنده ها نسبت به تحلیلشان از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می دانند؛ چراکه طبق گفته فعالان بازار مسکن در مناطق مختلف تهران، اوضاع این بخش ارزانترین تور مالزی  از اقتصاد با سردرگمی مواجه شده و برخی مالکان در نظر دارند نسبت به پیش بینی های خود بیشترین سود ممکن را در بازار معاملات ملک داشته باشند.
مشاوران املاک اتحاد داشته باشند
در منطقه پونک یک مشاور املاکی معتقد است که با توجه به آشفتگی که در بازار مسکن پیش آمده اگر مشاوران املاک با یکدیگر اتحاد داشته باشند تا حدودی می توانند مانع از ورود نرخ های کاذب به بازار شوند، زیرا در این مواقع ایستادگی یک مشاور در برابر عدم معرفی فایل هایی با نرخ های غیرواقعی برای بهبود بازار مسکن کافی نیست؛ چراکه فروشنده فایل فروش، واحد خود را به بنگاه دیگری ارائه می کند، اما اگر همه مشاوران تور ارزان وآسان آفریقای جنوبی  املاک مانع از اعلام نرخ های حبابی شوند مالکان مجبور به فروش واحدهای خود با قیمت های منصفانه خواهند شد و دیگر با هر تغییر و تحولی قیمت های پیشنهادی خود را تغییر نمی دهند.
تا چند ماه پیش اگر خریداران با بودجه اندک ارزانترین تور عمان  به بازار خرید وارد می شدند برخی از فروشنده ها و حتی بنگاهداران اظهار می کردند که توقع متقاضیان با این میزان بودجه برای خرید واحدها بسیار زیاد است، اما حال با قیمت هایی که فروشنده ها به تازگی اعلام می کنند، فعالان بازار نظر خود را تغییر داده اند و اظهار می کنند که در حال حاضر با بودجه ای که خریداران با آن وارد بازار می شوند و در خواست خرید واحدی را تور ارزان وآسان برزیل  دارند این بار قیمت های فروش است که دچار نوسان شده و قدرت ناکافی خریداران به میزان توقع آنها ربطی ندارد.
این مشاور املاک با اشاره به این مساله در ادامه عنوان کرد: حدود یک ماه قبل از اجرای طرح تحول اقتصادی که خبرها حاکی از اجرای قطعی قانون هدفمند شدن یارانه ها بود، تعدادی از مالکان نرخ فروش واحدهای خود را تغییر دادند و ملک شان را با قیمت های جدید به بازار عرضه کردند. اگرچه تغییر ارزانترین تور ارمنستان   قیمت در بازار مسکن به دلیل طرح تحول اقتصادی از نظر مسوولان مسکن فقط ممکن است از سوی افراد سودجو صورت بگیرد، اما باید با آن مقابله شود.
در همین حال یکی از مشاوران واقع در محدوده میدان هفت تیر به دنیای اقتصاد اظهار کرد: معمولا بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در 6 ماه دوم سال به خصوص در دو ماه آخر پایانی با استقبال مواجه می شود، اما امسال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها باعث شد تا بازار مسکن کمی زودتر از همیشه با استقبال روبه رو شود و افزایش رفت و آمد متقاضیان به بازار باعث شد تا قیمت فروش آپارتمان های ارزنده با تغییر روبه رو شود و آن دسته از واحدهای مسکونی که دچار نقص از لحاظ امکانات و موقعیت و غیره هستند همچنان با قیمت هایی که از چند ماه گذشته تعیین شده برای فروش پیشنهاد می شوند.
از سوی دیگر در برخی از محله های تهران، فروشنده ها به قدرت مالی خریداران احترام گذاشته و بر خلاف عده ای از مالکان همچنان واحدهای خود را با نرخ های سابق به بازار فروش عرضه می کنند.
یک مشاور املاکی در منطقه جردن با بیان این مطلب افزود: اجرای قانون یارانه ها تاثیر بسزایی بر قیمت ها در بازار مسکن نداشته و قیمت های پیشنهادی فعلی طبق نرخ اردیبهشت تور ارزان اندونزی  ماه سال جاری است
ین روزها مسوولان در بخش مسکن سعی دارند با سم زدایی های لازم مانع از رشد قیمت های خرید و فروش شوند و تذکرهای مکرر آنها در برخی از مناطق باعث شده تا نرخ های پیشنهادی فروش بدون تغییر ثابت باقی بمانند.

با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها برخی از افرادی که همیشه در کمین هستند تا در فرصتی مناسب جو بازار مسکن را به سمت افزایش قیمت تحریک کنند، فعالیت خود را آغاز کردند، در حالی که قبل از اجرای طرح تحول اقتصادی مسوولانی که کنترل بازار مسکن را در دست دارند، وقوع این مساله را پیش بینی تور ارزان سنگاپور  می کردند و از متقاضیان خواستند که با رفتار منطقی باعث ایجاد نوسان قیمت ها نشوند، چراکه بسیاری از فعالان بازار مسکن براین باورند هنگامی که به هر دلیل متقاضیان به بازار معاملات ملکی هجوم می آورند باعث نوسان قیمت های پیشنهادی فروش می شوند.
تعدادی از مشاوران املاک فعال در محدوده میدان راه آهن در این باره چنین اظهار کردند: طی یک ماه گذشته، شاید تنها مناطق جنوبی تهران شاهد کمترین تحولات قیمتی در بازار مسکن بوده به طوری که در حال حاضر نزدیک به 80 درصد از مالکان همچنان بر سر قیمت های اعلام شده خود (قبل از اجرای طرح تحول اقتصادی) هستند و حدود 20 درصد از مالکان نرخ های فروش خود را تغییر داده اند، این در حالی است که در دیگر مناطق تهران فروشنده های بیشتری در قیمت فروش ملک خود تجدیدنظر کرده اند.
صالحی یکی از بنگاهداران املاک در محدوده خیابان زمزم گفت: بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها با رونق نسبی همراه شد و این ارزانترین تور تایلند  میزان استقبال به دلیل انتظارات کاذب متقاضیان در بازار مسکن بود، چراکه آنها انتظار افزایش قیمت داشتند؛ اما زمانی که به بازار مراجعه کردند و متوجه ثبات قیمت ها شدند اغلب خریداران از خرید منصرف شدند و تصمیم گرفتند در فرصت مناسب اقدام به خرید کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از خریداران و فروشنده ها در بازار مسکن براین باور بودند که ایجاد طرح تحول اقتصادی شرایط بازار مسکن فعلی را مانند اوضاع سال 86 خواهد کرد، به طوری که 3 سال پیش با افزایش کاذب قیمت مسکن حتی متقاضیانی بودند که بدون اینکه واحد مورد معامله را از نزدیک مشاهده کنند سریع آن را معامله کردند.
این مشاور املاک همچنین خاطرنشان کرد: در بازار مسکن منطقه راه آهن به وضوح می توان مشاهده کرد که متقاضیانی با بودجه کافی برای خرید واحد مورد نظر حضور دارند، اما هم اکنون اقدام به خرید نمی کنند چراکه این احتمال را در نظر دارند که ممکن است در چنین شرایطی دچار ضرر شوند، البته باید به این نکته اشاره کرد ارانترین تور قبرس  که در مناطق جنوبی تهران به دلیل اینکه قشر کم درآمد جامعه سکونت دارد معمولا نوسان قیمت در بازار مسکن روی این مناطق کمترین میزان خواهد بود، در نتیجه بازار معاملات مسکن در این دسته از مناطق همیشه از یک قیمت واضح برخوردار است. این در حالی است که مالکان در برخی مناطق شمال شهر تهران اخیرا قیمت پیشنهادی را افزایش داده اند که بهترین پاسخ از طرف خریداران «نخریدن» است.
مشاور املاکی در محله سعادت آباد در این باره به دنیای اقتصاد گفت: تجربه ثابت کرده اگر خریدار به قیمت کاذب فروشنده کم محلی کند، مالک بلافاصله نرخ را پایین می آورد
هر شکست یا چالش در مسکن مهر مستقیم متوجه متقاضیان در صف انتظار این طرح پرماجرا می شود.

یک سال و نیم بعد از آنکه با فرش قرمز بانکی از انبوه سازان دعوت رسمی به عمل آمد تا یک میلیون واحد مسکونی - موضوع قول سال 86 دولت- را بسازند، اکنون در قالب تازه ارزانترین تور آنتالیا  ترین رده بندی مشکلات مسکن مهر، مشخص شده که تعاونی های مسکن، آدرس محل و ساختمان هایی که در حال ساخت است را نمی دانند و فقط در قالب نامه نگاری های غیررسمی وعده «امروز و فردا» برای تحویل واحدهایی که معلوم نیست کجا و با چه کیفیتی و از همه مهمتر با چه متراژی در حال ساخت است، برای اعضای تعاونی ها
پست می شود.
رویه ای که حداقل در تهران و طبق اطلاع خبرنگار ارزانترین تور آذربایجان  دنیای اقتصاد در برخی شهرهای دیگر شکل گرفته کاملا با آنچه اوایل امسال در وزارت مسکن و با تاکید شخص وزیر، مکتوب و به مدیران این وزارتخانه ابلاغ شد، در تضاد قرار دارد.

دستور وزیر چه شد؟
علی نیکزاد بعد از آنکه مجموعه ای از قراردادهای سه جانبه را برای امضای انبوه سازان و تعهد آنها «به ساخت مسکن مهر حداکثر ظرف یک سال» به استان ها و شهرهای جدید ارسال کرد به مدیران وزارتی حکم کرد «واحدهای مسکونی مهر به محض رسیدن به مرحله سفت کاری باید برای جانمایی تعاونی های مسکن، فراخوان داده شوند و اعضای تعاونی ها به انبوه سازان معرفی شوند تا واحد هر متقاضی مشخص شود و ارزانترین تور ایتالیا  آورده نقدی آنها به تدریج تحویل سازنده شود.»
اما اکنون در حالی که تعداد قابل توجهی ساختمان مسکن مهر در شهرهای جدید اطراف تهران از مرحله سفت کاری عبور و به نازک کاری رسیده اند و تقریبا آماده تحویل هستند، هنوز جانمایی تعاونی ها انجام نشده و این پروسه دارد آن قدر طولانی می شود که صدای برخی انبوه سازان هم درآمده است.
هر انبوه ساز حدود 70 درصد هزینه ساخت واحدها را از بانک تسهیلات می گیرد، اما بقیه هزینه ها باید در قالب آورده نقدی متقاضی تحویل شود.
در حال حاضر سازنده هایی که در این طرح در ارزانترین تور فرانسه  شهرهای جدید تهران کار ساخت را به انتها رسانده اند معطل بین متقاضی و وزارت مسکن به دنبال تسویه حساب برای شروع پروژه جدید هستند ولی ظاهرا متقاضی مسکن مهر برای معرفی به آنها وجود ندارد!

به توصیه رییس جمهور عمل می شود؟
شواهد نشان می دهد معمای تحویل مسکن مهر به تعاونی ها به مدیریت دوگانه این طرح ملی برمی گردد که بعد از تلاش سال گذشته علی نیکزاد، این دوگانگی هنوز برطرف نشده است.
روال غلطی که اکنون برای تحویل وجود دارد به این صورت است که انبوه ساز باید واحدهای ساخته شده را به یک نهاد بزرگتر از تعاونی ها که چندین تعاونی به اجبار زیرمجموعه ارزانترین تور پاریس  آن قرار گرفته اند تحویل دهد و سپس آن تشکل واحدها را تحویل گرفته و تحویل تعاونی ها دهد.
آیا این بوروکراسی پیچیده و زمانبر و غیرشفاف عمل به همان توصیه های رییس شورای عالی مسکن است که تا کنون چندین بار مسوولان مسکن مهر را به حذف مسائل زاید و افزایش سرعت در پیشبرد طرح دعوت کرده بود و مستقیم و غیرمستقیم ساده سازی کارها را به آنها توصیه کرده بود؟
وزارت مسکن اخیرا در قالب اطلاعیه رسمی، سامانه ای برای ثبت نام های جدید از متقاضیان مسکن مهر را راه اندازی کرده به این صورت که متقاضیان جدید بدون آنکه تشکیل تعاونی دهند باید انفرادی وارد صف شوند که متاسفانه این نحوه عضوگیری نه تنها مشکلات قبلی را کم نمی کند بلکه این احتمال وجود دارد ارزانترین تور لندن    که ساماندهی متقاضیان به موانع بزرگتری برخورد کند.
آنچه هم اکنون کارشناسان زبده در حوزه مسکن مهر به وزارت مسکن پیشنهاد می کنند ایجاد مسیری شفاف و ساده برای اتصال انبوه ساز و تعاونی های مسکن به یکدیگر است که این برقراری رابطه می تواند از طریق وزارت مسکن انجام شود. مهمترین ویژگی این رابطه، کاهش هزینه های بالاسری برای تعاونی های مسکن و رسیدن سریع آنها به واحدهای مسکونی است.

پول بزرگ متقاضیان؛ سرگردان
اطلاعات تایید نشده نشان می دهد در تهران از محل آورده نقدی متقاضیان قدیمی مسکن مهر که تعدادشان به حدود 100 هزار نفر می رسد، رقمی حدود یک هزار میلیارد تومان –هر نفر تاکنون 10 میلیون ارزانترین تور استرالیا   تومان به حساب تعاونی ها یا حسابی که تشکل ها اعلام کرده اند، واریز کرده است- جمع آوری شده، اما چون مسیر تزریق این پول بزرگ به ساخت وسازهای مسکن مهر لااقل برای تعاونی ها روشن و شفاف نیست، استفاده درستی از آن نشده است.
هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان اگر از مرحله سفت کاری به سازنده تحویل داده شود، فشار بر بانک مرکزی برای شارژ خط اعتباری مسکن مهر کاهش پیدا می کند.
دوسناریو درباره پشت پرده معما
به گزارش دنیای اقتصاد، درباره اینکه چرا به رغم ارزانترین تور چین  نزدیکی ساختما ن های مسکن مهر به مرحله پایان ساخت، متقاضیان به سازنده ها معرفی نشده اند دو سناریو مطرح است. سناریوی اول به ناتوانی در تعریف روند تحویل مسکن مهر مربوط می شود. مثلا در پرند بیش از 200 ساختمان مسکونی در محله ها و فازهای مختلف با ویژگی های متنوع در حال ساخت است که یک محله دورتر از محله دیگر، یک فاز توسعه یافته تر از فاز دیگر، یک ساختمان قشنگ تر و با کیفیت تر از ساختمان دیگر، یک ساختمان هر آن شایعه سست بودنش منتشر می شود، ساختمان دیگر به خاطر خارجی ساختنش شهرت پیدا کرده، یک پروژه دارای نورگیری زیاد و سرانجام ساختمان دیگر ارزانتر ارزانترین تور آلانیا  از بقیه احداث شده و همه این شرایط خوب و بد، مسوولان را بر سر دوراهی تقسیم عادلانه ساختمان ها بین تعاونی ها یا واگذاری تصادفی آنها قرار داده است.
سناریوی دوم نگرانی مسوولان از تاخیر انبوه سازان است. شنیده شده مدیران زیرمجموعه در نظر دارند بعد از آنکه انبوه ساز به طور کامل واحدها را ساخت و تحویل داد، تعاونی ها را صدا بزنند و تازه آن زمان اقدام به جانمایی کنند.
سوال؛ اگر انبوه ساز تا سال آینده هم واحدها تور ارزان وآسان مارماریس   را تحویل نداد، تکلیف متقاضیان و منابع ملی و بانکی که صرف پروژه شده، چه می شود؟

تعهد خارجی ها چه شد؟
الان درست یک سال از زمان امضای قرارداد ساخت چند هزار واحد مسکونی مهر که برای شهر جدید پرند منعقد شده می گذرد، یکی دو شرکت خارجی پارسال تعهد داده بودند ارزانترین تور کوالا   واحدهایشان را بهمن ماه امسال افتتاح کنند، آیا واحدها آماده است؟!
مسوولان وزارت مسکن در نظر دارند از سال آینده دور ارزانترین تور لبنان  جدید ساخت مسکن مهر را آغاز کنند اما اگر دریای مشکلات کنونی رفع نشود، کلنگ زنی بیهوده خواهد بود.



.
.

Saturday, January 29, 2011

متقاضیان مسکن مهر به دنبال کلید

هر شکست ارزانترین تور استانبول  یا چالش در مسکن مهر مستقیم متوجه متقاضیان در صف انتظار این طرح پرماجرا می شود.

یک سال و نیم بعد از آنکه با فرش قرمز بانکی از انبوه سازان دعوت رسمی به عمل آمد تا یک میلیون واحد مسکونی - موضوع قول سال 86 دولت- را بسازند، اکنون در قالب ارزانترین تور دوبی   تازه ترین رده بندی مشکلات مسکن مهر، مشخص شده که تعاونی های مسکن، آدرس محل و ساختمان هایی که در حال ساخت است را نمی دانند و فقط در قالب نامه نگاری های غیررسمی وعده «امروز و فردا» برای تحویل واحدهایی که معلوم نیست کجا و با چه کیفیتی و از همه مهمتر با چه متراژی در حال ساخت است، برای اعضای تعاونی ها
پست می شود.
رویه ای که حداقل در تهران و طبق اطلاع خبرنگار ارزانترین تور تایلند  دنیای اقتصاد در برخی شهرهای دیگر شکل گرفته کاملا با آنچه اوایل امسال در وزارت مسکن و با تاکید شخص وزیر، مکتوب و به مدیران این وزارتخانه ابلاغ شد، در تضاد قرار دارد.

دستور وزیر چه شد؟
علی نیکزاد بعد از آنکه مجموعه ای از قراردادهای سه جانبه را برای امضای انبوه سازان و تعهد آنها «به ساخت مسکن مهر حداکثر ظرف یک سال» به استان ها و شهرهای جدید ارسال کرد ارزانترین تور مالزی  به مدیران وزارتی حکم کرد «واحدهای مسکونی مهر به محض رسیدن به مرحله سفت کاری باید برای جانمایی تعاونی های مسکن، فراخوان داده شوند و اعضای تعاونی ها به انبوه سازان معرفی شوند تا واحد هر متقاضی مشخص شود و آورده نقدی آنها به تدریج تحویل سازنده شود.»
اما اکنون در حالی که تعداد قابل توجهی ساختمان مسکن ارزانترین تور یونان  مهر در شهرهای جدید اطراف تهران از مرحله سفت کاری عبور و به نازک کاری رسیده اند و تقریبا آماده تحویل هستند، هنوز جانمایی تعاونی ها انجام نشده و این پروسه دارد آن قدر طولانی می شود که صدای برخی انبوه سازان هم درآمده است.
هر انبوه ساز حدود 70 درصد هزینه ساخت واحدها را از بانک تسهیلات می گیرد، اما بقیه هزینه ها باید در قالب آورده نقدی متقاضی تحویل شود.
در حال حاضر سازنده هایی که در این طرح در شهرهای جدید تهران کار ساخت را به انتها رسانده اند معطل بین متقاضی و وزارت مسکن به دنبال تسویه حساب برای شروع پروژه جدید هستند ولی ظاهرا ارزانترین تور تونس  متقاضی مسکن مهر برای معرفی به آنها وجود ندارد!

به توصیه رییس جمهور عمل می شود؟
شواهد نشان می دهد معمای تحویل مسکن ارزانترین تور آفریقای جنوبی  مهر به تعاونی ها به مدیریت دوگانه این طرح ملی برمی گردد که بعد از تلاش سال گذشته علی نیکزاد، این دوگانگی هنوز برطرف نشده است.
روال غلطی که اکنون برای تحویل وجود دارد به این صورت است که انبوه ساز باید واحدهای ساخته شده را به یک نهاد بزرگتر از تعاونی ها که چندین تعاونی به اجبار زیرمجموعه آن ارزانترین تور آنکارا  قرار گرفته اند تحویل دهد و سپس آن تشکل واحدها را تحویل گرفته و تحویل تعاونی ها دهد.
آیا این بوروکراسی پیچیده و زمانبر و غیرشفاف عمل به همان توصیه های رییس شورای عالی مسکن است که تا کنون چندین بار مسوولان مسکن مهر را به حذف مسائل زاید و افزایش سرعت در پیشبرد طرح دعوت کرده بود و مستقیم و غیرمستقیم ساده سازی کارها را به آنها توصیه کرده بود؟
وزارت مسکن اخیرا در قالب اطلاعیه رسمی، سامانه ارزانترین تور برزیل  ای برای ثبت نام های جدید از متقاضیان مسکن مهر را راه اندازی کرده به این صورت که متقاضیان جدید بدون آنکه تشکیل تعاونی دهند باید انفرادی وارد صف شوند که متاسفانه این نحوه عضوگیری نه تنها مشکلات قبلی را کم نمی کند بلکه این احتمال وجود دارد که ساماندهی متقاضیان به موانع بزرگتری برخورد کند.
آنچه هم اکنون کارشناسان زبده در حوزه مسکن مهر به وزارت مسکن پیشنهاد می کنند ایجاد مسیری شفاف و ساده برای اتصال انبوه ساز و تعاونی های مسکن به یکدیگر است که این برقراری ارزانترین تور ارمنستان  رابطه می تواند از طریق وزارت مسکن انجام شود. مهمترین ویژگی این رابطه، کاهش هزینه های بالاسری برای تعاونی های مسکن و رسیدن سریع آنها به واحدهای مسکونی است.

پول بزرگ متقاضیان؛ سرگردان
اطلاعات تایید نشده نشان می دهد در تهران از محل آورده نقدی متقاضیان قدیمی مسکن مهر که تعدادشان به حدود 100 هزار نفر می رسد، رقمی حدود یک هزار میلیارد تومان –هر نفر تاکنون 10 میلیون تومان به حساب تعاونی ها یا حسابی که تشکل ها اعلام کرده اند، واریز کرده است- جمع آوری شده، اما چون ارزانترین تور اندونزی   مسیر تزریق این پول بزرگ به ساخت وسازهای مسکن مهر لااقل برای تعاونی ها روشن و شفاف نیست، استفاده درستی از آن نشده است.
هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان اگر از مرحله سفت کاری به سازنده تحویل داده شود، فشار بر بانک مرکزی برای شارژ خط اعتباری مسکن مهر کاهش پیدا می کند.
دوسناریو درباره پشت پرده معما
به گزارش دنیای اقتصاد، درباره اینکه چرا به رغم نزدیکی ساختما ن های مسکن مهر به مرحله پایان ساخت، متقاضیان به سازنده ها معرفی نشده اند دو سناریو مطرح است. سناریوی اول ارزانترین تور پکن  به ناتوانی در تعریف روند تحویل مسکن مهر مربوط می شود. مثلا در پرند بیش از 200 ساختمان مسکونی در محله ها و فازهای مختلف با ویژگی های متنوع در حال ساخت است که یک محله دورتر از محله دیگر، یک فاز توسعه یافته تر از فاز دیگر، یک ساختمان قشنگ تر و با کیفیت تر از ساختمان دیگر، یک ساختمان هر آن شایعه سست بودنش منتشر می شود، ساختمان ارزانترین تور قبرس  دیگر به خاطر خارجی ساختنش شهرت پیدا کرده، یک پروژه دارای نورگیری زیاد و سرانجام ساختمان دیگر ارزانتر از بقیه احداث شده و همه این شرایط خوب و بد، مسوولان را بر سر دوراهی تقسیم عادلانه ساختمان ها بین تعاونی ها یا واگذاری تصادفی آنها قرار داده است.
سناریوی دوم نگرانی مسوولان از تاخیر انبوه سازان است. شنیده شده مدیران زیرمجموعه در نظر دارند بعد از آنکه انبوه ساز به طور کامل واحدها را ساخت و تحویل داد، تعاونی ها را صدا بزنند و تازه آن زمان اقدام به جانمایی کنند.
سوال؛ اگر انبوه ساز تا سال آینده هم واحدها را تحویل نداد، تکلیف متقاضیان و منابع ملی و بانکی که صرف پروژه شده، چه می شود؟

تعهد خارجی ها چه شد؟
الان درست یک سال از زمان امضای قرارداد ساخت چند هزار واحد مسکونی مهر که برای شهر جدید پرند منعقد شده می گذرد، یکی دو شرکت خارجی پارسال تعهد داده بودند ارزانترین تور آنتالیا  واحدهایشان را بهمن ماه امسال افتتاح کنند، آیا واحدها آماده است؟!
مسوولان وزارت مسکن در نظر دارند از سال آینده دور جدید ساخت مسکن مهر را آغاز کنند اما اگر دریای مشکلات کنونی رفع نشود، کلنگ زنی بیهوده خواهد بود
تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ارزانترین تور آذربایجان  اینکه عملکرد نوسازی بافت های فرسوده تاکنون رضایت بخش نبوده، تاکید کردند: با آنچه در قانون برنامه پنجم برای اختصاص نیمی از اعتبارات بانکی بخش مسکن به بافت های فرسوده در نظر گرفته شده، از سال آینده عذر و بهانه برای کوتاهی در عملکرد این حوزه قابل قبول نیست.

رییس کمیسیون عمران در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: مجلس در بررسی لایحه برنامه پنجم یک بند بابت تامین مالی نوسازی بافت های فرسوده اضافه کرد و اکنون با تصویب این قانون و با توجه به اینکه بسترهای نوسازی نیز فراهم است، باید سرعت ساخت وساز در مناطق فرسوده و قدیمی شهرها افزایش پیدا کند.علی اکبر آقایی در عین حال افزود: نمی توان به وزارت مسکن ایراد گرفت که چرا تا الان در احیای بافت های فرسوده موفق عمل نکرده؛ اما ازارزانترین تور ایتالیا   این به بعد انتظار ما تحول در این حوزه است. رییس کمیسیون عمران تصریح کرد: دولت باید برای سال آینده نیمی از اعتبارات بانکی بخش مسکن را برای بافت های فرسوده کنار بگذارد و تا زمانی که این تخصیص اتفاق نیفتد، نمی توان انتظاری هم داشت.
مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون ارزانترین تور فرانسه  عمران نیزبا اشاره به اینکه پیش از این خلأ قانون و نیز عدم تخصیص اعتبار به عاملی تبدیل شد تا وزارت مسکن نوسازی بافت های فرسوده را به امان خدا رها کند، گفت: البته از یکسال گذشته رویه وزارت مسکن در این زمینه تغییر کرده است؛ به طوری که تقدیم لایحه نوسازی بافت های فرسوده از سوی این وزارتخانه به مجلس نقطه عطف توجه و اراده دولت برای احیای واحدهای فرسوده بوده است. این عضو کمیسیون عمران مجلس به دنیای اقتصاد افزود: تصویب قانون بافت های فرسوده و همچنین تخصیص اعتبار از جمله مواردی هستند که باعث می شود وزارت مسکن به صورت هدفمند و با برنامه ریزی دقیق احیای واحدهای قدیمی را دنبال کند. بر ارزانترین تور پاریس  این اساس مطابق برنامه پنجم توسعه مقرر شده است که وزارت مسکن سالانه 10 درصد از بافت های سراسر کشور را نوسازی کند و با درنظرگرفتن اینکه حجم بافت های فرسوده در سراسر کشور 65 هزار هکتار است، دولت باید در پایان برنامه پنجم 30 هزار هکتار از واحدهای فرسوده را نوسازی کند.
اما در حالی که نمایندگان عضو ارزانترین تور لندن  کمیسیون عمران به چشم انداز نوسازی بافت های فرسوده تحت تاثیر آنچه در قانون برنامه پنجم آمده، خوش بین هستند، معاون وزیر مسکن در امور بافت های فرسوده، این برنامه را عملی نمی داند. احمد صادقی در این باره به دنیای اقتصاد گفت: در برنامه پنجم قید شده باید سالانه 10 درصد از بافت های فرسوده کشور بازسازی و نوسازی شوند، اما از ابتدای انقلاب تاکنون فقط 7 درصد مساحت بافت های فرسوده نوسازی شده است، بنابراین رسیدن به عدد برنامه غیرممکن است.
معاون وزیر مسکن همچنین درباره سهم 50 درصدی بافت های فرسوده از منابع بانکی بخش مسکن نیز گفت: مشکل نوسازی، اعتبار نیست. بافت های ارزنترین تور کیش  فرسوده یک عقب ماندگی تاریخی است که برای رفع آن نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی است.
صادقی همچنین تصریح کرد: احتمالا سال آینده وام نوسازی برحسب تعداد واحدهایی که انبوه ساز می سازد افزایش پیدا می کند.


.

Wednesday, January 26, 2011

قیمت مسکن در کوتاه مدت افزایش نمی یابد

یک کارشناس اقتصاد ارزانترین تور ترکیه  مسکن گفت: قیمت مسکن در سال آینده در حوزه تولید و بازار عرضه آن به دلیل حضور فعال دولت و اجرای بسته های تشویقی افزایش نخواهد یافت.
بابک حاجیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: این روند کنترلی قیمت مسکن در سال آینده کوتاه مدت خواهد بود و بسته های تشویقی و حضور فعال دولت تنها برای مدت معینی قابل توجیه است.
به گفته وی، اجرای هدفمند کردن یارانه ها تا سال آینده در فرآیند تولید مسکن اثرگذار نخواهد بود و قیمت تمام شده تولید با افزایش مواجه نمی شود؛ زیرا بازار مصالح ساختمانی تحت کنترل ارزانترین تور استانبول   دولت است و دولت هر گونه تغییرات در این بازار را کنترل و نظارت خواهد کرد.
این کارشناس مسکن در عین حال گفت: در صورت ادامه روند فرآیند تولید به صورت سنتی و نیمه صنعتی، قیمت مسکن چه در حوزه تولید و چه در بازار عرضه آن به طور یقین در بلندمدت با افزایش مواجه می شود و سیاست های کنترلی دولت نیز قادر به مهار آن نخواهد بود.
وی همچنین تغییر فرآیند تولید از سنتی به صنعتی را در تور ارزان وآسان دبی   حال حاضر روندی اشتباه توصیف کرد و گفت: متاسفانه فرآیند صنعتی سازی در کشور به دلیل عدم تعریف مشخص از ساختار آن به بیراهه رفته و نمی توان این را ادعا کرد که صنعتی سازی در کشور به معنای واقعی در حال اجرا است
شورای شهر تهران که پس از گذشت 3 دوره به عنوان مهم ترین نهاد تصمیم گیر در مورد مسائل کوچک و بزرگ پایتخت ارزانترین تور تایلند  به پارلمان شهر تبدیل شده ، مدتی است که به رخوت مبتلا شده است.

این روزها در حالی به ارزانترین تور سنگاپور   موعد بررسی بودجه شهرداری تهران به عنوان یکی از مهم ترین و حساس ترین وظایف شورا نزدیک می شویم که به نظر می رسد طی ماه های گذشته غیبت چندین باره اعضا و بی نظمی در جلسات، بازدهی این نهاد مدنی را کاهش داده است. این وضعیت هفته گذشته با غیبت 3 عضو تاثیرگذار به اوج خود رسید و موجب شد تا جلسه شورا زودتر از حد معمول و با صرف نظر از تور ارزان لندن   بررسی برخی دستور جلسه های از پیش تعیین شده به کار خود پایان دهد.
سه شنبه پیش رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه ، حمزه شکیب، رییس کمیسیون توسعه و عمران و مهدی چمران ، رییس شورای شهر در جلسه علنی حاضر نشدند که این موجب شد ، ادامه بررسی طرح تفصیلی تهران به جلسات آینده موکول شود و به همین دلیل مسوولان شهرداری که ارزانترین تور ایتالیا    برای ارائه گزارش درباره طرح تفصیلی در جلسه حضور پیدا کرده بودند در میانه نشست، شورا را ترک کردند. هفته ارزانترین تور مالزی   گذشته بی نظمی در شورای شهر تا آنجا پیش رفت که با خروج موقتی دو عضو شورا جلسه از رسمیت افتاد. بر اساس آیین نامه داخلی شوراها هر جلسه با حضور دست کم دو سوم از اعضا به رسمیت می رسد که سه شنبه پیش با غیبت 3 عضو و خروج موقتی 2 عضو دیگر در واقع جلسه از حالت رسمی خارج شد.
این نخستین بار نیست که جلسات تور ارزان دوبی   شورای شهر با سردی برگزار می شود، غیبت اعضای موثر و ناتمام ماندن دستور جلسه هایی که از پیش تعیین شده است، در حال تبدیل به رویه ای تکراری در شورا است. از سوی دیگر به نظر می رسد که این رخوت، جلسه های سه شنبه شورا که به رسم همیشه به صورت علنی برگزار می شود را بیشتر متاثر کرده است.
در واقع این موضوع باعث شده که خبرنگارانی که به طور مستمر هر سه شنبه از ساعات اولیه صبح برای تهیه گزارش به شورا دعوت می شوند ، از بازدهی پایین جلسات و «کم خبر» بودن آنها ابرازارزانترین تور تایلند   گلایه کنند. این در حالی است که مهم ترین مصوبات و تصمیم گیری ها در جلسات یکشنبه شورا که غیرعلنی است و در غیبت خبرنگاران و مستمعان برگزار می شود، اتفاق می افتد. به هر حال با توجه به اهمیت و شان شوراها به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای مدنی از اعضای شورای شهر و مسوولان شهری انتظار می رود تا نسبت به چنین نارسایی ارزانترین تور ارمنستان   هایی حساسیت بیشتری نشان دهند. شورای شهر پایتخت رخوت را بر نمی تابد.

طرح ساماندهی بازار اجاره مسکن در تهران، مرحله تعیین نرخ های اجاره را تقریبا پشت سر گذاشته و اکنون در گردنه «چگونگی اجرا و تبعیت از نرخ های دستوری» قرار دارد، به طوری که تاکنون نزدیک به 6 پیشنهاد برای عبور موفق از این گردنه ارائه شده و در دست بررسی قرار دارد.
نشست های مکرر کارشناسان وزارت مسکن با نمایندگان اتحادیه مشاوران املاک و برخی از مدیران بنگاه های بزرگ طی سه ماه اخیر، به جمع بندی درباره کف و سقف نرخ واقعی تور ارزان وآسان کوش آداسی   اجاره آپارتمان در مناطق مختلف تهران منجر شد و حالا قرار است برای نحوه پیاده سازی نرخ های «مورد تایید» در بازار اجاره تصمیم گیری شود. نتایج آنچه تاکنون در این نشست های مشترک مطرح شده حکایت از این دارد که وزارت مسکن برای آنکه موجران را به سمت پیروی از نرخ های دستوری هدایت کند ناگزیر از اتخاذ دو رویکرد خواهد بود.
رویکرد اول به کارگیری سیاست های تشویقی برای موجرانی که به تکالیفشان عمل می کنند، است و رویکرد دوم استفاده از ابزارهای تنبیهی برای موجرانی است که فراتر از نرخ های تعیین شده، اجاره بها تعیین می کنند. در این میان، رییس اتحادیه مشاوران املاک که طرف مذاکره با نمایندگان وزارت مسکن در ارزانترین تور ترکیه   طرح ساماندهی اجاره بها است، بر استفاده از گزینه تشویق به جای تنبیه تاکید دارد و معتقد است اگر ابزارهای تنبیهی بکار گرفته شود، نه تنها اجاره بها تعدیل نمی شود، بلکه مالکان از عرضه واحدهای اجاره ای به بازار نیز خودداری می کنند.
پیشنهادها به ستاد ساماندهی
به گزارش دنیای اقتصاد، در ستاد ساماندهی بازار اجاره مسکن تاکنون چند پیشنهاد برای به کارگیری نرخ های دستوری ارائه شده است؛ از جمله اینکه برای مالکان آپارتمان هایی که نرخ های تعیین شده ازارزانترین تور کیش    سوی وزارت مسکن را رعایت می کنند معافیت هایی از بابت عوارض شهری، مالیات ملک و حتی تخفیف در هزینه شهریه دانشگاه فرزند مالک در نظر گرفته شود.
همچنین از آنجایی که مشاوران املاک در اعمال ارزانترین تور چین   نرخ های دستوری در بازار اجاره نقش اساسی خواهند داشت و می توانند با عدم پذیرش موجران گرانفروش آنها را وادار به پایین آوردن نرخ های اجاره کنند، پیشنهاد شده است بنگاه هایی که بتوانند قراردادهای اجاره را با نرخ های واقعی تنظیم کنند از بخشودگی مالیاتی برخوردار شوند.
تشویق بهتر است
در این زمینه دکتر فردین یزدانی کارشناس مسکن و مشاور برخی طرح ها در وزارت مسکن به دنیای اقتصاد گفت: در همه جای دنیا و به خصوص در کشورهای پیشرفته دولت از ارزانترین تور یونان   سیاست های تشویقی برای کنترل بازار اجاره بهره می گیرد که نتیجه مثبتی با خود به همراه دارد. براین ارزانترین تور تونس   اساس ارائه تسهیلات تشویقی به ساختمان های نیمه کاره می تواند موثر واقع شود. همچنین ارائه تراکم مجانی به صورت مشروط برای سازندگانی که ملک خود را تا یک زمان مشخص اجاره می دهند از جمله دیگر راهکارهایی است که می تواند در این زمینه موثر واقع شود.
وی گفت: اما تعیین نرخ اجاره در ارزانترین تور آنکارا  مناطق مختلف از طریق مشاوران املاک راهکار مناسبی نیست و لازم است که از طریق روش های علمی این مساله دنبال شود. براین ارزانترین تور استانبول  اساس به عنوان مثال سامانه کاداستر که در حال حاضر مورد استفاده سازمان ثبت اسناد قرار می گیرد می تواند به عنوان یک سامانه ایمن در خصوص رهگیری املاک و همچنین تعیین نرخ اجاره در مناطق مختلف، معیار قرار بگیرد.
یزدانی افزود: البته تکمیل سامانه کاداستر ممکن است مستلزم هزینه وکمی زمان باشد، اما به هرارزانترین تور آفریقای جنوبی   حال دولت باید یکبار برای همیشه مدیریت زمین و املاک در مناطق مختلف شهر را شفاف،یکپارچه و مکانیزه کند تا بتواند به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.
پرداخت یارانه هدفمند به موجران
دکتر بیت الله ستاریان، کارشناس برجسته مسکن نیز ارزانترین تور برزیل  در این باره به دنیای اقتصاد گفت: تعیین دستوری نرخ اجاره بها امکان پذیر نیست و دولت نباید برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره خود را درگیر مسائل حاشیه ای کند، بلکه اگر قصد دارد واقعا کنترل بازار اجاره را به دست بگیرد باید با ارائه یکسری یارانه های هدفمند به موجران به طور غیرمستقیم کنترل این بازار را در اختیار گیرد.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال دولت می تواند اعلام کند مالکانی که نرخ اجاره ملکشان تا حدود 500 هزار تومان است؛ در صورتی که اجاره خود را کاهش دهند از بخشودگی های مالیاتی ارزانترین تور مالزی   برخوردار خواهند شد.
ستاریان خاطرنشان ساخت: اینکه بخواهیم یکسری نرخ به عنوان نرخ پایه انتخاب کنیم نه تنها امکان پذیر نیست، بلکه به آشفتگی بیشتر بازار اجاره دامن می زند.
سفرهای زیارتی برای موجران
در این بین مشاوران املاک نیز که قرار ارزانترین تور هند   است بازوی اجرایی دولت در امر تعیین نرخ اجاره باشند با بیان نظراتی به جزئیات جدیدی از نحوه ورود دولت به بازار اجاره اشاره کردند.
غلامرضا جوانرویی، مدیر بنگاه رازان به دنیای اقتصاد گفت: وزارت مسکن به شدت به دنبال آن است که با استفاده از مکانیزم های تشویقی، نرخ اجاره مسکن را کنترل کند. براین اساس چند ارزانترین تور کانادا  ماه گذشته در نشستی مشترک بین نمایندگان مشاوران املاک و معاونان وزیر مسکن این مساله بحث و بررسی شد.
وی افزود: در مراحل ابتدایی تهیه این بسته که هنوز به صورت خام بود ارزانترین تنور ارمنستان   پیشنهاد شد که اهرم های تشویقی در حد سفر به عتبات عالیه و اعمال تخفیف شهریه دانشگاه برای مالکانی که ملک خود را ارزان اجاره می دهند، باشد اما بعد از آن قرار شد که بخشودگی های مالیاتی در این بسته تشویقی دیده شود.
این بنگاه دار مسکن تاکید کرد: مسائل مختلفی نظیر، مساحت، منطقه، عمر بنا، امکانات بنا، موقعیت، تعداد واحدها و... عواملی هستند که باعث می شود نرخ اجاره یک ملک افزایش یا ارزانترین تور ایتالیا   کاهش داشته باشد. جوانرویی تاکید کرد: در صورتی که این مکانیزم های تشویقی در بازار ارزانترین تور پاریس   اجاره اعمال شوند قطعا مالکان نیز تشویق می شوند که واحدهای خود را به صورت عادلانه به بازار عرضه کنند که نتیجه آن ایجاد ثبات در این بازار خواهد بود.
همچنین مهدی باغ شاهی، مدیربنگاه سیمای شهر نیز به دنیای اقتصاد گفت: وزارت مسکن در صورتی می تواند از مکانیزم های تشویقی برای کنترل بازار اجاره بهره بگیرد که بتواند ارزانترین تور تونس   وزارتخانه های مربوطه و همچنین شهرداری را در این مسیر با خود همراه کند. به عنوان مثال اعمال تخفیف های مالیاتی برای مالکانی که ملک خود را براساس نرخ پیشنهادی وزارت مسکن اجاره می دهند مستلزم آن است که وزارت اقتصاد با وزارت مسکن در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشد.
وی افزود: علاوه براین اگر قرارباشد ارزانترین تور قبرس   تخفیفات مربوط به عوارض شهری برای این دسته از مالکان محقق شود لازم است که حتما شهرداری تهران با وزارت مسکن تعامل مطلوبی برقرار کند. در این صورت اگر وزارتخانه هایی نظیر اقتصاد ،بازرگانی و همچنین وزارت مسکن و نیز شهرداری بتوانند تعامل مطلوبی در این زمینه باهم داشته باشند قطعا این امکان وجود خواهد داشت که بسته تشویقی وزارت ارزانترین تور پکن   مسکن برای کنترل بازار اجاره موثر واقع شود.



.

Thursday, January 20, 2011

معارفه رییس جدید نظام مهندسی در غیاب رییس قبلی

اعضای شورای شهرارزانترین تور استانبول    تهران از طرحی که 3 روز پیش از طریق شورای عالی استان ها برای شناسایی خانه های خالی به مجلس ارسال شد، استقبال کردند و در عین حال تاکید کردند: در تور ارزان ترکیه   صورت صدور مجوز قانونی برای شناسایی و مقابله با واحدهای مسکونی خالی از سکنه، شهرداری تهران می تواند با ابزارهای در اختیار، حداقل 80 درصد آپارتمان های بدون استفاده در پایتخت را شناسایی و روانه بازار مصرف کند.

اما در عین حال مسوول سابق پیگیری خانه های خالی در ارزانترین تور دبی   شهرداری تهران در این باره به دنیای اقتصاد گفت: ماموریت شناسایی خانه های خالی باید به بنگاه های مسکن سپرده شود. به گزارش دنیای اقتصاد، طرح شناسایی و اخذ عوارض از خانه های خالی تاکنون چند بار از سوی شورای شهر مطرح شده و حتی شهرداری نیز درصدد اجرای آن برآمده است، اما هر بار این مصوبه از یک سو در پی شکایت مالکان خانه ها با مخالفت تور ارزان ارمنستان  مراجع قضایی مواجه شده و از طرف دیگر به خاطر دشوار بودن شناسایی چنین واحدهایی بی نتیجه مانده است. پیش از این، رییس شورای شهر تهران نیز با اشاره به ناموفق بودن این طرح از مجلس درخواست کرده بود تا برای مقابله با سوداگری و احتکار در بازار مسکن ، به کمک شهرداری بیاید و در این مورد قانون وضع کند. حالا با ارائه لایحه اخذ عوارض از خانه های خالی تور ارزان آنتالیا   از سوی شورای عالی استان ها به مجلس به نظر می رسد که این طرح ابعاد جدیدی به خود گرفته است. اوایل هفته ارزانترین تور قبرس   جاری لایحه ای در مجلس مطرح شد که در صورت تصویب قرار است از خانه های خالی معادل 4 درصد عوارض نوسازی، مالیات اخذ شود.
این لایحه که در رهن آپارتمان تبریز   حال حاضر در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح است، موجب شده تا شورای شهر تهران نیز بار دیگر به صرافت طرح شناسایی خانه های خالی افتد.
البته حسن بیادی، نایب رییس شورا معتقد است که با تصویب لایحه در مجلس و ساماندهی خانه های خالی در قالب «قانون» دیگر نیازی به مداخله شورای شهر وجود ندارد. اما با این حال سایر اعضا از خرید آپارتمان شیراز   امکان جدید برای طرح دوباره موضوع خانه های خالی در شورا و شهرداری تهران خبر می دهند. خسرو دانشجو، سخنگوی شورا در این مورد به دنیای اقتصاد گفت: با طرح لایحه اخذ عوارض از خانه های خالی در مجلس، امکان پیگیری موضوع در شورا نیز بار دیگر فراهم می شود. رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه ارزانترین تور کوالالامپور  شورای شهر تهران نیز از آمادگی شورا برای تدوین ضوابط اخذ مالیات از خانه های خالی خبر داد و به دنیای اقتصاد گفت: یکی از شاخص های مدیریت بازار مسکن در هر کشور، به کارگیری تمام واحدهای تولیدشده و جلوگیری از احتکار و سوداگری واحدهای مسکونی است. از این رو شناسایی و اخذ مالیات از خانه های خالی در هر شهر اهمیت زیادی دارد. به گزارش دنیای اقتصاد، با وجود ارزانترین تور پنانگ  نظر مثبت اعضای شورای شهر در مورد اخذ مالیات از خانه های خالی، اما همچنان این سوال مطرح است که شناسایی چنین خانه هایی چگونه و با چه ساز و کاری امکان پذیر است؟
بیادی در این مورد آپارتمان اجاره ای سراب   به دنیای اقتصاد گفت: شناسایی خانه های خالی برای شهرداری امکان پذیر است و این نهاد دست کم می تواند 80 درصد این خانه های را شناسایی و پس از کشف خانه های خالی دیگر، عوارض را به صورت معوق از آنها دریافت کند. دانشجو نیز شناسایی خانه های خالی را امری کاملا ممکن دانست و پیشنهاد داد تا شهرداری در هنگام اخذ عوارض نوسازی و بازرسی های دوره ای خود این خانه ها را نیز شناسایی کند.
مالیات 4درصدی کم است
با وجود تمام اینها به نظر می رسد طرح شناسایی خانه های خالی و اخذ عوارض از آنها در حالی از سوی مجلس مطرح شده است که مسوولان شهرداری به عنوان نهاد اجرایی، از جزئیات این طرح اظهار ارزانترین تور مالزی   بی اطلاعی می کنند.
سیاوش آزادواری، مدیرکل وصول د تور ارزان تایلند  رآمدهای شهرداری که پیش از این مسوول شناسایی خانه های خالی بود، در گفت و گو با دنیای اقتصاد از مطرح شدن چنین طرحی در مجلس اظهار بی اطلاعی کرد و در عین حال موفقیت آن را در ابهام دانست. به گفته آزادواری اگرچه اخذ عوارض از خانه های خالی به تحرک در بازار مسکن و جلوگیری از افزایش هزینه ها در ارزانترین تور سنگاپور   این زمینه کمک بسیاری می کند، اما ساز و کار شناسایی این خانه ها باید با بررسی های دقیق کارشناسان انجام گیرد.
آزادواری که معتقد است خرید وفوش مسکن شاهرود   شناسایی خانه های خالی تنها از طریق بنگاه های املاک امکان دارد، تاکید کرد: رصد این خانه ها از طریق بازرسی های سالانه که برای اخذ عوارض نوسازی انجام می شود، امکان پذیر نیست؛ چرا که برای شناسایی خانه های خالی باید تعداد بازرسی ها به چندین بار در سال افزایش یابد که به نظر این اقدام بسیار دشوار خواهد بود. او همچنین تعیین 4 درصد مازاد بر عوارض تور مسافرتی اسپانیا   نوسازی را به عنوان مالیات بر خانه های خالی، چندان قابل توجه ارزیابی نکرد و گفت: به طور قطع این مبلغ نمی تواند از احتکار خانه جلوگیری کند
به طور یقین هر خانواده یا هر فرد مجردی برای سکونت، واحدهای متراژ بزرگ را می پسندد، اما معمولا این قدرت مالی خریدار یا مستاجر است که تعیین می کند متراژ واحد مسکونی چقدر باشد.

متقاضیان خرید یا اجاره واحدهای تور مسافرتی اوکراین   مسکونی کمتر از 50 متر مربع، به دو دسته از خریداران و همچنین مستاجران در بازار مسکن ختم می شود.
معمولا اکثر متقاضیانی که از وضعیت مالی ضعیفی برخوردار هستند به خرید یا اجاره واحدهای کمتر از 50 متر مربع روی می آورند که به اصطلاح برخی از مشاوران املاک این نوع از آپارتمان رهنی یزد   واحدها را با نام «سوئیت» توصیف می کنند و درصد بیشتر این واحدها یک خواب و در برخی از موارد هم بدون اتاق خواب هستند، اما همین سوئیت که به نظر بسیاری از افراد، واحدی مناسب برای سکونت مجردان محسوب می شود برای اغلب زوج ها یا حتی خانواده های کم جمعیت به دلیل عدم درآمد کافی جذاب به حساب می آیند.
اما باید این نکته را خاطر نشان کرد که رهن آپارتمان شاهین شهر   همیشه قیمت فروش واحدهایی که از کمترین متراژ برخوردار هستند با قیمت ملک مشابه، اما با متراژ متفاوت، بالاتر پیشنهاد می شود، اما به علت کوچک بودن متراژ این نوع تعیین قیمت مانع از خرید نمی شود، اما نرخ اجاره این دسته از واحدها به دلیل پایین بودن نسبت به دیگر متراژها باعث جذب مشتری می شود.
برای مثال یک واحد مسکونی 35 متر مربعی نوساز در منطقه نارمک با 2 میلیون تومان رهن و 220 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار عرضه شده است.
علاوه براین در منطقه خرید وفروش مسکن غرب تهران   پیروزی واحد دیگری با متراژ 35 متر مربع 3 سال ساخت با شرایط 5 میلیون تومان رهن و 100 هزار تومان اجاره ماهانه آماده تحویل به مستاجر است.
در همین حال مالکی در حوالی بلوار کشاورز واحد 45 متری 20 ساله خود را به قیمت متری یک میلیون و 660 هزار تومان برای فروش پیشنهاد کرده است.
از طرف دیگر برخی از مراجعه کنندگان به بازار مسکن توانایی خرید یا اجاره واحد مسکونی با متراژ بیش از 50 متر مربع را دارند، اما به علت سلیقه و یکسری دلایل، حاضر هستند از پرداخت مبلغ کم  آپارتمان اجاره ای هشتگرد  برای خرید یا اجاره واحد بزرگتر گذشت کنند و با پرداخت مبلغ بیشتر صاحب موقتی یا همیشگی یک واحد کوچک تر شوند. این دسته از تور ارزان وآسان آلمان   خریداران سکونت در مناطق شمالی تهران را به دیگر مناطق شهر ترجیح می دهند. نکته دیگری که قابل اشاره است نوع امکانات واحدهای مسکونی 50 مترمربعی است. شواهد نشان داده که این دسته از واحدها از معمولی ترین امکانات بهره مند هستند. پارکینگ، انباری، آسانسور و بالکن جزو امکانات واحدهای کمتر از 50 متر یا همان سوئیت ها به شمار می آیند، اما به طور یقین می توان گفت که کمتر واحدی با چنین متراژی از همه این امکانات بهره مند است همچنین اغلب این واحدها آسانسور و پارکینگ ندارند.
از طرف دیگر، شواهد در بازار مسکن بیانگر این مساله است تور ارزان وآسان ایتالیا    که بیشترین واحدهای مسکونی کمتر از 50 متر مربع در مناطق جنوبی تهران و همچنین تعداد این دسته از واحدها در تور ارزان مارماریس   مناطق مرکزی و شرقی هم تقریبا برابر با حجم تقاضا است و در مناطق غرب تهران هم می توان شاهد میزان کمی از این سوئیت ها بود.

به طور یقین هر خانواده یا هر فرد مجردی برای سکونت، واحدهای متراژ بزرگ را می پسندد، اما معمولا این قدرت مالی خریدار یا مستاجر است که تعیین می کند متراژ واحد مسکونی چقدر باشد.

متقاضیان خرید یا اجاره واحدهای مسکونی کمتر از 50 متر مربع، به دو دسته از خریداران و همچنین مستاجران در بازار مسکن ختم می شود.
معمولا اکثر متقاضیانی که از وضعیت مالی ضعیفی ارزانترین تور چین   برخوردار هستند به خرید یا اجاره واحدهای کمتر از 50 متر مربع روی می آورند که به اصطلاح برخی خرید آپارتمان سمنان   از مشاوران املاک این نوع از واحدها را با نام «سوئیت» توصیف می کنند و درصد بیشتر این واحدها یک خواب و در برخی از موارد هم بدون اتاق خواب هستند، اما همین سوئیت که به نظر بسیاری از افراد، واحدی مناسب برای سکونت مجردان محسوب می شود برای اغلب زوج ها یا حتی خانواده های کم جمعیت به دلیل عدم درآمد کافی جذاب به حساب می آیند.
اما باید این نکته را خاطر نشان کرد که همیشه قیمت فروش واحدهایی که از کمترین متراژ برخوردار هستند با قیمت ملک مشابه، اما با متراژ متفاوت، بالاتر پیشنهاد می شود، اما به علت کوچک بودن متراژ این نوع تعیین قیمت مانع از خرید نمی شود، اما نرخ اجاره این دسته از واحدها به دلیل پایین بودن نسبت به دیگر متراژها باعث جذب مشتری می شود.
برای مثال یک واحد مسکونی 35 متر مربعی نوساز در منطقه نارمک با 2 میلیون تومان رهن و 220 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار عرضه شده است.ارزانترین تور ژاپن
علاوه براین در منطقه پیروزی واحد دیگری با متراژ 35 متر مربع 3 سال ساخت با شرایط 5 میلیون تومان رهن و 100 هزار تومان اجاره ماهانه آماده تحویل به مستاجر است.
در همین حال مالکی در حوالی بلوار کشاورز واحد 45 متری 20 ساله خود را به قیمت متری یک میلیون و 660 هزار تومان برای فروش پیشنهاد کرده است.
از طرف دیگر برخی از مراجعه تور مسافرتی انگلستان   کنندگان به بازار مسکن توانایی خرید یا اجاره واحد مسکونی با متراژ بیش از 50 متر مربع را دارند، اما به علت سلیقه و یکسری دلایل، حاضر هستند از پرداخت مبلغ کم برای خرید یا اجاره واحد بزرگتر گذشت کنند و با پرداخت مبلغ بیشتر صاحب موقتی یا همیشگی یک واحد کوچک تر شوند. این دسته از خریداران سکونت در مناطق شمالی تهران را به دیگر مناطق شهر ترجیح می دهند. نکته دیگری که قابل اشاره است نوع امکانات واحدهای مسکونی 50 مترمربعی است. شواهد نشان داده که این دسته از واحدها از معمولی ترین امکانات بهره مند هستند. پارکینگ، انباری، آسانسور و بالکن جزو امکانات واحدهای کمتر از 50 متر یا همان تور مسافرتی کوش آداسی  سوئیت ها به شمار می آیند، اما به طور یقین می توان گفت که کمتر واحدی با چنین متراژی از همه این امکانات بهره مند است همچنین اغلب این واحدها آسانسور و پارکینگ ندارند.
از طرف دیگر، شواهد در بازار مسکن بیانگر این مساله است که بیشترین واحدهای مسکونی کمتر از 50 متر مربع در مناطق جنوبی تهران و آپارتمان اجاره ای تبریز   همچنین تعداد این دسته از واحدها در مناطق مرکزی و شرقی هم تقریبا برابر با حجم تقاضا است و در مناطق غرب تهران هم می توان شاهد میزان کمی از این سوئیت ها بود.
.


Sunday, January 16, 2011

ابهام جدی در معافیت مالیاتی مسکن مهر

کلیه پروژه های مسکن ارزانترین تور دبی   مهر چه آنهایی که توسط انبوه ساز ساخته می شود و چه آنهایی که توسط تعاونی های مسکن به «پیمانکار سازنده» سپرده شده طبق دو مصوبه صریح شورای عالی مسکن از مالیات «ماده 104» معاف هستند. اما این دو مصوبه که یکی در اردیبهشت و دیگری در تیر سال جاری از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد در برخی از مناطق کشور اجرایی نمی شود.

برخی مسوولان استانی سازمان امور مالیاتی از آنجا که تفسیرهای متفاوتی از متن مصوبه دولت در خصوص معافیت مالیاتی مسکن مهر دارند، تعاونی های مسکن مهر را تور ارزان مالزی  همچنان مشمول پرداخت مالیات ماده 104 می دانند که با پرداخت آن از طرف تعاونی، هزینه تمام شده هر واحد مسکونی حدود یک میلیون تومان افزایش پیدا می کند.
علت تفسیرهای متفاوت از مصوبه معافیت مالیاتی مسکن مهر اگر چه جای سوال دارد، اما بخشی ارزانترین تور دوبی   از آن به نحوه نگارش برمی گردد. شورای عالی مسکن بعد از آنکه در 13 اردیبهشت ماه مصوبه معافیت سازنده های مسکن مهر از مالیات ماده 104 را منتشر کرد، مشخص شد واژه «تعاونی های مسکن» در متن مصوبه جا انداخته شده است و دو ماه بعد در 22 تیرماه شورا مجددا مصوبه دیگری ابلاغ کرد که این بار تعاونی ها را نیز مشمول معافیت کرده بود.
اکنون وجود دو مصوبه با یک مضمون بر پیچیدگی کار افزوده است. مصوبه اردیبهشت می گوید «سازندگان مسکن مهر که در قالب تفاهم نامه سه جانبه اقدام به ساخت می کنند تور ارزان وآسان ایتالیا   مشمول مالیات ماده 104 قانون مالیات های مستقیم نمی شوند.» در این مصوبه منظور این است که انبوه سازان مسکن مهر از مالیات معاف هستند.
مصوبه تیرماه اما کاملتر شده و این بار تاکید می کند «تصمیم نامه مصوبه 13 اردیبهشت تور مسافرتی رم   شورای عالی مسکن به شرح زیر اصلاح می شود: در بند معافیت مالیاتی مسکن مهر از ماده 104، عبارت [و قرارداد با تعاونی های مسکن مهر ] بعد از عبارت [ در قالب تفاهم نامه سه جانبه مسکن مهر] اضافه شود.»
در این میان آنچه حایز اهمیت است عمل به مصوبه دولت است که ظاهرا و طبق گفته برخی تعاونی های مسکن مهر اینگونه عمل نمی شود. ماجرای این عمل نکردن به این صورت است که مسوولان مالیاتی می گویند شورای عالی مسکن گفته اگر تعاونی خودش مستقیم بسازد از مالیات معاف است، اما اگر کار ساخت را به پیمانکار واگذار کند باید مالیات را نیز بدهد.
این تفسیر کاملا با آنچه در متن مصوبه دوم شورای عالی مسکن آمده تفاوت دارد، چرا که اگر عبارت اصلاحی (مصوبه دوم) در متن اولیه (مصوبه اول) قرار داده شود، متن رهن آپارتمان شیراز   کامل مصوبه اینگونه می شود که «سازندگان مسکن مهر که در قالب تفاهم نامه سه جانبه و قرارداد با تعاونی ها اقدام به ساخت می کنند مشمول مالیات ماده 104 نمی شوند.»
بنابراین در هیچ جای این مصوبه نیامده که اگر تعاونی خودش بسازد معاف است، چرا که به صراحت از واژه «سازنده» و «قرارداد با تعاونی» نام برده شده است.
این تفسیر متفاوت در حالی است که علی نیکزاد وزیر مسکن نیز به صراحت چندین بار بر معافیت مالیاتی تعاونی های مسکن که کار ساخت را به پیمانکار واگذار می کنند، سخن گفته است.
به گزارش دنیای اقتصاد موضوع ماده 104 تاکید می کند تعاونی مسکن تور ارزان وآسان اسپانیا  موظف است معادل 5 درصد مبلغی را که تحت عنوان ارزش قرارداد به سازنده پرداخت می کند، کسر و آن را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کند. این 5 درصد به این معنی است که برای یک پروژه 600 واحدی که ارزش قرارداد ساخت آن 12 میلیارد تومان است، باید 600 میلیون تومان مالیات پرداخت شود که برای هر واحد حدود یک میلیون تومان تخمین زده می شود.
مدیر عامل یک تعاونی مسکن مهر در شهر جدید پرند در این باره به دنیای اقتصاد گفت: چندین ماه است که برای معافیت مالیاتی ماده 104 با اداره مالیاتی استان شرکت سازنده ، مکاتبه می کنیم و هر بار نیز به ما پاسخ می دهند که تعاونی ها مشمول این معافیت
نیستند.مهدی دژ آباد مدیر عامل تعاونی مسکن مهر 12 شهر ری افزود: در آخرین درخواستی که برای رسیدگی به موضوع از اداره مالیات داشتیم در نامه قید کردیم از آنجا که تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در تاریخ 22/4/89 به صراحت می گوید که قراردادهای منعقده پیمانکاران با تعاونی های مسکن مهر مشمول معافیت از پرداخت مالیات تکلیفی محسوب می شوند، شایسته است نسبت به اعمال معافیت مالیاتی شرکت ارزانترین تور اکراین   سازنده اقدام کنید. وی افزود: متاسفانه در مقابل این درخواست نیز همچون درخواست های قبلی اعلام شد که تعاونی هایی که کار ساخت را به اشخاص ثالث واگذار می کنند مشمول معافیات مالیاتی نیستند.
دژآباد از وزارت مسکن خواست نسبت به تعیین تکلیف ابهام موجود در مصوبه معافیت مالیاتی ماده 104 و هماهنگی با سازمان امور مالیاتی برای سرانجام این تصمیم، اقدام کند.

رونق ساخت وسازهای مسکونی در ماه های اخیر از آنجا که در آمارهای رسمی، «ادامه دار» شده، اکنون به ایستگاه بانک مرکزی رسیده و مقامات ارشد پولی کشور را به تکاپو برای حمایت مالی بیشتر از بخش مسکن جلب کرده است تا جایی که بانک مرکزی می خواهد از سال آینده ابزارهای جدید تامین مالی را به صورت «اختصاصی» برای ساخت وساز به کار بگیرد.
قائم مقام بانک مرکزی دیروز در گردهمایی مسوولان دو بخش بانک و مسکن کشور اعلام کرد: سهم بخش مسکن از کل تسهیلات جدیدی که امسال (تا پایان مهرماه) توسط بانک ها به بخش های مختلف پرداخت شده به 1/59 درصد رسیده و میزان تسهیلات ارائه شده به این بخش نیز 9/27 درصد نسبت به نیمه اول پارسال رشد کرده است.
سید حمید پورمحمدی که از پرداختی های بانکی به بخش مسکن در ماه های رهن آپارتمان هشتگرد   اخیر سخن می گفت، در ادامه به برنامه های سال آینده بانک مرکزی در این بخش اشاره کرد و گفت: جهت گیری بانک مرکزی به سمت بخش مسکن تقویت می شود؛ به طوری که منابع بانکی با سه اولویت «اجتناب از سوداگری مسکن»، «جلوگیری از گران شدن مسکن» و «کمک به عرضه بیشتر مسکن» در اختیار فعالان بازار مسکن قرار خواهد گرفت.
به گزارش دنیای اقتصاد آنچه روز گذشته به عنوان برنامه های جدید بانک مرکزی ارائه شد، بازتاب گسترش فعالیت های ساختمانی در ماه های اخیر بوده است. احداث واحدهای اجاره آپارتمان تبریز   مسکونی در کل کشور پارسال همین موقع (9ماه سال88) 15 درصد افت کرده بود که البته در مقایسه با کاهش 42 درصدی نیمه اول همان سال، تا حدی نشانه خروج از «رکود» را در انتهای سال نمایان کرد. اما این وضعیت در اولین فصل از سال 89 امیدوارکننده شد و در نیمه اول امسال ساخت وساز در شهرهای کشور و تهران به ترتیب رشد مثبت 51 و 85 درصد را تجربه کرد. همچنین در جدیدترین آماری که روز گذشته وزیر مسکن ارائه داد، مشخص شد رونق مسکن سازی در کشور و تهران طی 8 ماه امسال به ترتیب با رشد 57 و 78 درصد روبه رو شده است. اکنون قرار است برای تداوم رونق ساخت وساز، بانک مرکزی با «زور بیشتری» از این بخش حمایت کند.
پورمحمدی، قائم مقام بانک مرکزی در همایش روز گذشته با توضیح بیشتر در این باره گفت: مسکن خرید وفروش ملک ترکیه   یک کالای اقتصادی با ویژگی های منحصر به فرد است که به خاطر همین ویژگی ها شامل سرمایه ای، بادوام، مصرفی و دارای سهم بالا در سبد هزینه خانوار، اکنون در کانون توجه بانک مرکزی قرار دارد.
وی با بیان اینکه ملک مسکونی به خاطر وثیقه پذیر بودن و همچنین خاصیت گران شدن، نیاز به حمایت موسسات مالی دارد، تصریح کرد: بدون حمایت موسسات مالی و بانک ها، امکان تامین مسکن از سوی مردم سخت و دشوار خواهد بود.
بانک مرکزی به دنبال ثبات قیمت مسکن
قائم مقام بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: بانک مرکزی همواره تلاش می کند ثبات قیمت مسکن حفظ شود؛ چرا که سهم این کالا در سبد هزینه خانوار 25 درصد است و مسکن اجاره ای کرج   اگر گران شود تاثیر چشمگیری بر روی نرخ تورم خواهد داشت. وی افزود: «اولویت در این بخش کمک به رشد هر چه بیشتر تولید مسکن است و در کنار این هدف گذاری، تلاش می کنیم با هدایت درست تسهیلات بانکی، از سفته بازی در بازار مسکن اجتناب شود. سفته بازی مسکن سایر منابع را به سمت خرید سرمایه ای ملک هدایت می کند و در نهایت حباب قیمت را به وجود می آورد و رفاه مردم را آسیب می زند.»
قائم مقام بانک مرکزی بعد از تشریح اهداف و دلایل بانک مرکزی برای تصمیم به حمایت مالی از بخش مسکن گفت: هم اکنون مسکن اجاره ای شاهین شهر   بانک مرکزی در قالب خط اعتباری معادل 7 هزار میلیارد تومان برای ساخت وسازهای مسکن مهر تسهیلات پرداخت کرده که این روند متوقف نشده و در قالب انتشار اوراق مشارکت، معادل 7 هزار میلیارد تومان دیگر توسط بانک مسکن تزریق می شود. وی همچنین از توصیه اکید بانک مرکزی به بانک های دولتی خبر داد که در قالب آن بانک ها باید بخشی از منابع شان را صرف حمایت از ساخت وسازهای مسکونی کنند. پورمحمدی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه در حالی که کل تسهیلاتی که بانک ها به بخش های مختلف پرداخت کرده اند 5/11 درصد رشد کرده، اما تسهیلات اختصاص یافته به بخش مسکن 9/27 درصد افزایش یافته است. همچنین سهم بخش خصوصی ساختمانی از کل تسهیلات بانکی نیز در همین مدت 1/59 درصد بوده است.
ابزارهای نوین از سال آینده
قائم مقام بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه در سال های قبل بحث نهادهای پولی در اولویت قرار داشت، اما سال آینده ابزارهای پولی در اولویت قرار تور ارزان وآسان کوالالامپور  می گیرد، گفت: در سال آینده برای تامین مالی مسکن از ابزارهای نوین استفاده می کنیم که یکی از این ابزارها صکوک است که 14 نوع آن را در دستور کار داریم.
وی همچنین افزود: طبق قانون برنامه پنجم سه عقد جدید شامل مرابحه، خرید دین و استصناع به مجموعه عقود نظام بانکی کشور اضافه می شود. عقود مرابحه که عقد رایج در نظام پولی دنیای اسلام است و باعث تحرک جدی در بخش خدمات و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی می شود و برای تامین مالی کوتاه مدت مفید است. خرید دین نیز در تحرک بخش بازرگانی و   ساماندهی میزان بدهی واحدهای تولیدی موثر واقع می شود و عقد استصناع نیز که در بانک های سراسر دنیا از آن استفاده می شود برای تولید و صنعت کاربری دارد.
پاسخ وزیر مسکن به حرف های اخیر
به گزارش «دنیای اقتصاد» همایشی که روز گذشته تحت عنوان تامین مالی مسکن در سالن همایش های صدا و آپارتمان اجاره ای نور   سیما برگزار شده بود، فرصتی شد برای دفاع وزیر مسکن از عملکرد 16 ماهه اش.
جواب برخی ها
علی نیکزاد در این همایش با اشاره به هشدارهای برخی در سال گذشته که می گفتند اگر بانک مرکزی 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات به ساخت وساز بدهد تورم «دورقمی» می شود، گفت: این آقایان امروز کجا هستند که ببینند بانک مرکزی بیشتر از 7 هزار میلیارد تومان تاکنون تسهیلات به بخش مسکن داده اما نه قیمت مسکن و نه نرخ تورم هیچ کدام رشد نکرده اند.
جواب به یک نماینده
نیکزاد دیروز همچنین در برابر نقدی که اخیرا یک نماینده مجلس به وزارت مسکن وارد کرده بود و گفته بود باید اسم وزارت مسکن را وزارت مسکن مهر گذاشت! چنین موضع تور مسافرتی سنگاپور   گیری کرد: این حرف که بگوییم وزارت مسکن فقط مسکن مهر، جفا در حق سیستم بانکی کشور است کل سیستم بانکی در اختیار انواع ساخت وسازها است. الان تسهیلات بانکی ارزان قیمت هم به مسکن مهر داده می شود و هم به سایر ساخت وسازهای دیگر.
نقل قول از معاون اول
وزیر مسکن در ادامه گفت: در حال حاضر مسکن مهر به جاهای خوبی ارزانترین تور ترکیه   رسیده الان همه سوال شان این است که مسکن مهر کی به بهره برداری می رسد. همین الان واحدهای مسکونی مهر به مرحله افتتاح رسیده اند و آن قدر افتتاح ها زیاد است که اخیرا معاون اول رییس جمهور به من گفتند این برنامه های افتتاح را کم کنید؛ چون وقت نمی کنم در همه آنها شرکت کنم. نیکزاد افزود: بعضی ها می گویند الان رکود است و طراحی سایت کاملا حرفه ای   اگر رونق بیاید قیمت مسکن باد می کند و گران می شود. من در پاسخ به این افراد می گویم آمارهای مرکز آمار و بانک مرکزی نشان می دهد رکود جای خود را به رونق داده البته رونق از جنس ساخت وساز نه از جنس رشد قیمت.
برخی دنبال گرانی هستند
نیکزاد، وزیر مسکن به یک حرف دیگر نیز پاسخ داد: بعضی عزیزان به ما می گویند بازار ماشین آلات صنعتی   مسکن را رها کنید تا عرضه و تقاضا خودشان را پیدا کنند من به آنها می گویم سال 85 و 86 که ساخت وساز رشد خیره کننده ای داشت چرا عرضه و تقاضا همدیگر را پیدا نکردند؟ آن سال ها اگرچه ساخت وساز رونق داشت، اما قیمت مسکن 50 تا 60 درصد رشد کرد و کسی هم نتوانست از بازار خرید کند. پس بازار مسکن احتیاج رهن آپارتمان تبریز   به مراقبت دارد و یکی از این مراقبت ها مصون نگه داشتن بازار از وام خرید مسکن است. علت اینکه ما الان به پرداخت وام خرید مسکن تن نمی دهیم این است که منابع باید به شکل ضد تورمی در بازار مسکن هزینه شود.
درخواست نیکزاد از بانک مرکزی
وزیر مسکن دیروز بعد از آنکه جواب همه نقدها و حرف های ماه  تور ارزان وآسان قبرس  های اخیر را داد، از بانک مرکزی درخواست کرد پرداخت تسهیلات به بخش مسکن را برای بانک ها جذاب کند.
نیکزاد افزود: نرخ بازگشت تسهیلات بانکی در بخش مسکن 15 ساله و در سایر بخش ها نصف این رقم است لذا دوستان بانکی رغبتی به پرداخت وام مسکن نشان نمی دهند بنابراین باید بانک مرکزی   مشوق هایی را در این راه برای بانک ها ایجاد کند. وزیر مسکن تصریح کرد: یک راه این است که نرخ سود اوراق مشارکت که بانک مسکن دارد عرضه می کند چند درصد بالاتر تعیین شود. راه دیگر این است که آینه های تاشو برقی   خط اعتباری ارزانترین تور   که بانک مرکزی برای مسکن مهر تخصیص می دهد با نرخ پایین تری در اختیار بانک ها قرار بگیرد.
نقدینگی «هدفمندی» کنترل شود
نیکزاد همچنین در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه در قالب پرداخت نقدی یارانه ها دولت در دوره های کوتاه مدت معادل 5 هزار میلیارد تومان به خانوارها پرداخت می کند، باید بانک مرکزی نقدینگی را در جامعه کنترل کند.



Wednesday, January 12, 2011

بتن جدید و ارزان وارد بازارشد

اگر قرار باشد تا 5 سال آینده ارزانترین تور مسافرتی اکراین   5 میلیون واحد مسکونی به مرحله تولید برسد دراین صورت به 150 میلیون متر مکعب مصالح پرکننده نیاز خواهد بود که برای این منظور لازم است به کارگیری بتن های سبک ترویج شود.

یک تولیدکننده بتن با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: درحال حاضر ضرورت استفاده از بتن سبک موضوعیت زیادی پیدا کرده است.
مرضیه ابراهیمی تاکید کرد: در این بین شرکت نانوفناوری ذرات اولین کارگاه تولید بتن سبک با فناوری نانو را تحت عنوان لیتوپور با ظرفیت 50 متر مکعب در روز عملیات مرصاد  راه اندازی کرده است. ابراهیمی توجیه اقتصادی و عایق صدا وگرما را به عنوان مزایای اصلی این بتن در مقایسه با نمونه های مشابه دانست و گفت: قیمت بتن لیتوپور حدود 15 الی 20 درصد نسبت به سایر بتن ها کمتر است.
وی افزود: علاوه براین یکی از مهم ترین مزایای این سیستم ارزانترین تور دبی   سرعت بالای اجرای آن است که به این مزیت باید عایق بودن در مقابل گرما، سرما و صدا را باید افزود که همه این محاسن به دلیل پایین بودن وزن آن است. وی با اشاره به کاربردهای لیتوپور در ساختمان گفت: این صنعت در ساخت وسازها می تواند به صورت بلوک های غیرباربر سبک پیش ساخته و دیوارهای درجا تا ارتفاع 3 متر مورد استفاده قرار گیرد
معاون شهردار تهران یک روز پس از امضای تفاهم نامه ساخت 45 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده تهران که توسط نمایندگان دولت و شهرداری منعقد شد، موانع سر راه نوسازی این بافت ها را تشریح کرد که نشان می دهد تور کوالا    انبوه سازان در آپارتمان اجاره ای تبریز   بافت های فرسوده فقط به تسهیلات بانکی برای ساخت نیازمند نیستند، بلکه باید مسیر حقوقی برای تملیک زمین در این بافت ها نیز هموار شود.

گزارش های رسیده به معاونت مالی شهرداری تهران نشان ماشین آلات صنعتی   می دهد در بافت های فرسوده اغلب املاک به جای یک مالک، 3 تا 4 مالک دارند که سازنده باید با تک تک آنها بر سر نحوه تخریب و نوسازی وارد مذاکره شود و قرارداد امضا کند.
معاونت نوسازی بافت های فرسوده وزارت مسکن با سازمان نوسازی شهرداری تهران تفاهم کرده اند برای پرداخت تسهیلات ساخت و تخفیف در عوارض صدور پروانه، از انبوه سازان   حمایت کنند. این در حالی است که جلب انگیزه برای سرمایه گذاری در بافت های فرسوده نیازمند هموار کردن سایر مشکلات است.
معاون مالی و اداری شهرداری تهران در مراسم اختتامیه همایش بافت آموزشگاه مهارتهای پیشرفته   های فرسوده، راهکارهای برون رفت از معضل نوسازی بافت های فرسوده که به رونق ساخت وساز منجر می شود را تشریح کرد.
به گزارش دنیای اقتصاد، حسین محمد پورزرندی اعلام کرد: سودآور بودن ساخت وساز در بافت های فرسوده از جمله شاخص ترین راهکار تسریع در نوسازی بافت های فرسوده است؛ چرا تور ارزان دوبی   که به جلب حضور سرمایه گذاران در این چرخه منجر می شود که شهرداری تهران در این مسیر تاکنون با ارایه تسهیلات تشویقی، این رویکرد را عملیاتی کرده است.
وی گفت: اما برای حصول نتیجه نهایی باید دامنه ارایه تسهیلات تشویقی گسترده تر شود تا سرمایه گذاران بیش ازپیش برای مشارکت در این امر تشویق شوند.
پورزرندی تاکید کرد: علاوه براین، شیوه های نوین تامین مالی در مسیر نوسازی بافت های فرسوده نیز از دیگر مواردی است که می تواند نقش شاخصی در سرعت دهی به این مساله داشته باشد.
به اعتقاد معاون مالی و اداری شهرداری تهران، فروش اوراق ارزانترین تور آنتالیا  مشارکت و تهیه منابع مالی از طریق وام های فاینانس از جمله راهکارهای  شهرداری تهران برای دستیابی به این هدف بوده است.
وی در نهایت، تعامل دولت ، شهرداری و مردم را نیز به عنوان پیش شرط نهایی تضمین موفقیت در پروسه نوسازی بافت های فرسوده ارزیابی کرد.
پورزرندی با اعلام این راهکارها به بیان مشکلات موجود در مسیر نوسازی بافت های فرسوده پرداخت و تاکید کرد: مشکل عدم پرداخت عوارض نوسازی بافت های فرسوده از سوی ارزانترین تور تایلند    شهروندان، عامل موثری است که سد راه رونق نوسازی در پایتخت شده است.
بر این اساس امسال با وجود اینکه سهم شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی شهر تهران 250 میلیارد تومان بوده است اما شهرداری موفق شده است فقط 45 میلیارد تومان از این رقم را دریافت کند.
اظهار تاسف از وابستگی درآمدی
معاون مالی شهرداری تهران با اظهار تاسف از متکی بودن تور ارزان مارماریس   شهرداری در امر درآمدزایی از محل عوارض ساخت وساز تاکید کرد: با وجود اینکه 70درصد آپارتمان اجاره ای   از درآمد شهرداری به بخش ساخت وساز وابسته است؛ اما با این وجود عوارض ساخت وساز در بافت های فرسوده به صفر رسیده است.
پورزرندی گفت : علاوه بر این مشکلات، در بافت های فرسوده، دولت سهم 50 درصدی خود را در خصوص معافیت های مالیاتی تاکنون پرداخت نکرده است؛ درحالی که اگر پرداخت این سهم محقق شود، شاهد رونق چشمگیری در زمینه نوسازی خواهیم بود.
این مقام مسوول در شهرداری تهران در ادامه اظهارات خود به بدیهی ترین مشکل موجود در بافت های فرسوده که تاکنون بارها از زبان مسوولان و سرمایه گذاران به تور ارزان آذربایجان   عنوان پاشنه آشیل نوسازی   بافت های فرسوده یاد شده، اشاره کرد و گفت: مشکل مربوط به تملک املاک، شاخص ترین مشکلی است که سرمایه گذاران و انبوه سازان را با چالش مواجه کرده به طوری که مشکلات حقوقی گسترده ای را پیش روی آنها باز کرده است.
پورزرندی تاکید کرد: عموما در بافت های فرسوده هر ملکی دارای 4 مالک و ورثه است که این تعدد مالکان باعث می شود که تجمیع زمین ها با دشواری های زیادی همراه باشد.
معاون مالی و اداری شهرداری تهران همچنین انگیزه های اقتصادی برای سرمایه گذاران را نیز از دیگر دلایلی دانست که به تعبیر وی نقش موثری در اطاله این چرخه دارد.
وی افزود: بررسی ها حاکی از آن است که ساخت وساز تور مسافرتی کیش وقشم   برای سرمایه گذاران در بافت های فرسوده در قیاس با بخش های دیگر، از ارزش افزوده کمتری برخوردار است و ارزانترین تور ترکیه   همین امر به عامل دیگری برای کاهش رغبت انبوه سازان به سرمایه گذاری در بافت های فرسوده
شده است.
رابطه نوسازی در پایتخت و لیاقت مدیران
به گزارش دنیای اقتصاد در ادامه این مراسم، فریدون درویش زاده ،مدی آپارتمان اجاره ای نور  رعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران نیز گفت: تهران به عنوان پایتخت کشور در همه زمینه ها یک الگو برای سایر استان ها است و هر اقدامی که در آن از سوی مسوولان مختلف صورت بگیرد، نشان دهنده میزان لیاقت و توانایی آنها در بخش های مختلف است که می تواند از سوی سایر مقامات استانی دیگر الگوبرداری شود .
وی افزود: نوسازی بافت های فرسوده نیز از جمله مواردی است که به عنوان یک الگو می تواند برآوردی از میزان لیاقت و کارآیی مسوولان پایتخت را نشان دهد که در هفته نامه شاهرود   صورت کسب توفیق، سایر مسوولان استانی را نیز به تکاپو وا خواهد داشت.

خواسته انبوه سازان: دفاتر حقوقی راه اندازی شود
گروه مسکن- به دنبال اظهار نظر معاون مالی و اداری شهرداری تهران مبنی بر اینکه مشکل تجمیع املاک و چند مالکی عمده ترین مساله در روند نوسازی بافت های فرسوده است، رییس انجمن انبوه سازان استان تهران درگفت وگو با دنیای اقتصاد گفت: متاسفانه همچنان که مسوولان شهرداری عنوان کرده اند مشکل مربوط به تجمیع که ناشی از چند مالکی بودن رهن آپارتمان کرج  املاک بافت های فرسوده است به عنوان عمده ترین عامل در کاهش انگیزه انبوه سازان برای مشارکت در بافت های فرسوده است.
وی تاکید کرد: به دنبال این اتفاق انبوه سازان استان تهران به ریاست سازمان نوسازی شهرداری تهران پیشنهاد دادند که این سازمان اقدام به راه اندازی یک شرکت حقوقی برای پیگیری مسائل مربوط به تجمیع در بافت های فرسوده کند تا سرمایه گذاران در مسیر نوسازی درگیر مسائل حاشیه ای که از تخصص آنها خارج است نشوند.
رهبر خاطرنشان ساخت: با توجه به دلایل کارشناسی و منطقی که پشتوانه این پیشنهاد بود ، رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران به آن واکنش مثبت نشان داد و تاکید کرد که تور ارزان دور اروپا   سازمان متبوع وی آماده راه اندازی شرکت حقوقی برای پیگیری مسائل حقوقی در بافت های فرسوده است. وی گفت: در پیشنهاد مذکور عنوان شده بود که شهرداری تهران هزینه ناشی از پیگیری های مسائل مربوط به تجمیع در بافت های فرسوده را بر عهده بگیرد. به گفته رییس انجمن انبوه سازان استان تهران، در حال حاضر حدود 8ماه از اعلام آمادگی برای راه اندازی دفاتر ارزانترین تور مالزی   مذکور می گذرد، اما این نوع دفاتر هنوز تاسیس نشده اند.

سامانه بازار مجازی مسکن که دولت با هدف کنترل افزایش احتمالی نرخ املاک در زمان اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها و همچنین امکان رویت قیمت پیشنهادی فروش خرید آپارتمان سراب   معاملات مسکن بدون حضور به بنگاه های املاک به منظور کاهش ترددهای حضوری طراحی آن را در دستور کار قرار داده بود، هم اکنون آماده افتتاح است.

بازار دولتی مجازی مسکن در قالب سامانه اینترنتی، امکان بازدید غیرحضوری متقاضیان خرید مسکن از قیمت های پیشنهادی و مشخصات ملک را ممکن می کند.
به گزارش دنیای اقتصاد، پیش از این با توجه به قطعی بودن اجرای قانون هدفمندی ، دولت طراحی رهن مسکن یزد   سامانه بازار مجازی مسکن را از طریق وزارت بازرگانی تور ارزان استانبول    در دستور کار قرار داد، اما با توجه به سنتی بودن سیستم بنگاه های مسکن، راه اندازی آن به تاخیر افتاد که بنا به گفته محمود اعلایی، مدیرسامانه رهگیری معاملات مسکن با توجه به آماده شدن بسترهای زیرساختی این سیستم و همکاری بنگاهداران با آن ،به زودی این سامانه به مرحله افتتاح رسمی خواهد رسید که به دنبال آن بنگاهداران ملزم خواهند شد که تمامی فایل های خود را در این سیستم دولتی به ثبت برسانند .
اعلایی تاکید کرد: خوشبختانه مشکلات   زیرساختی این سیستم به طور کامل رفع شده است و بنگاهدارانی که به صورت پایلوت اجرای این کار را در دستور کار خود قرارداده بودند در فرآیند کار ارزانترین تور امارات   به مشکل خاصی بر نخوردند که این مساله بیانگرآن است که در حال حاضر، شرایط آماده است که کلیه بنگاه های املاک تهران و در فاز بعد سراسر کشور به این سامانه متصل شوند.
وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر این سامانه آماده بهره برداری است، اما با توجه به اینکه دغدغه اصلی مسوولان در وزارت بازرگانی اجرای بهینه قانون هدفمندی یارانه ها است
از این رو شرکت راهبر نیز به عنوان مجری طراحی و تور مسافرتی تایلند   راه اندازی این طرح، مترصد فرصتی است که با همکاری مسوولان در قالب یک افتتاح رسمی با حضور مسوولان تور ارزان دوبی   عالی رتبه اجرایی کشور، این سامانه را به بازار مسکن وارد کند.



 
.

Wednesday, January 5, 2011

مسکن پس از نرخ سود شناور

رییس کل بانک مرکزی دو ارزانترین تور استانبول   روز پیش وعده ای داد که در صورت جدیت در انجام آن، اکثر بازارهای کشور به ویژه بازار مسکن تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؛ بنابر وعده محمود بهمنی، نرخ سود بانکی که هم اکنون به صورت متمرکز برای یک سال از سوی بانک مرکزی تعیین می شود در سال آینده به صورت شناور تعیین خواهد شد؛ شناورسازی نرخ سود بانکی چنانچه براساس چارچوب های بازار تور ارزان دوبی   رقابتی انجام شود در عمل می تواند به رقابت بانک ها برای اعطای نرخ سود سپرده بالاتر به سپرده گذاران بانکی منجر شود که نهایتا به کاهش جذابیت بازارهای آلترناتیو از جمله مسکن، طلا و ارز (البته متناسب با میزان واقعی بودن نرخ سود بانکی) منجر شده و احتمال انفجار تقاضای سوداگرانه در این نوع بازارها را به شدت کاهش می دهد. نکته جالب آن است که هم اکنون بانک ها به دلیل دور ارزانترین تور ترکیه   زدن نرخ سود دستوری و عبور از عقود مبادله ای به عقود مشارکتی، امکان پرداخت نرخ سود سپرده بالاتر به سپرده گذاران را دارند که به دلیل سقف گذاری روی نرخ ها از سوی بانک مرکزی امکان اعمال آن منتفی شده است.

اعلام اخیر محمود بهمنی درباره نرخ سود سال 90 از یک سو منجر به پیگیری دوباره فعالان اقتصادی نسبت به تحولات آینده و نحوه تاثیرپذیری بازار مسکن از تور ارزان دبی   اجرای قانون یارانه ها شده و از سوی دیگر عوامل حوزه معاملات ملک و حوزه ساخت وساز را به تکاپو برای بررسی اثر نرخ سود بر این بازار، واداشته است.
طبق اعلام رییس کل بانک مرکزی قرار است از سال آینده بخشی از طرح تحول نظام بانکی اجرایی شود و به موجب آن نرخ سود به صورت شناور و متناسب با نرخ تورم تعیین شود، به این ارزانترین تور تایلند   معنی که سود سپرده گذاری و تسهیلات بانکی براساس رابطه مستقیم با میزان تورم، در دوره های کوتاه مدت یک ماهه محاسبه شود.
طبق گفته کارشناسان اقتصادی، اعمال نرخ سود شناور در بانک ها بازار ارزانترین تور مارماریس  مسکن را تحت الشعاع قرار می دهد و اولین نشانه ملموس از این تحول بانکی در بازار اجاره ملک بروز خواهد کرد. تابستان امسال مالکان آپارتمان های اجاره ای در پی کاهش نرخ سود بانک ها تصمیم گرفتند به جای دریافت رهن – پول پیش- اجاره ماهانه دریافت کنند که این تبدیل، باعث افزایش کاذب اجاره بها شد. حال چنانچه بانک ها اختیار پیدا کنند متناسب با نرخ تورم، به سپرده گذاری ها سود دهند، اجاره رهنی دوباره احیا شده و در تابستان سال آینده، اجاره های ماهانه تعدیل خواهد شد. هر چند برخی کارشناسان مسکن افزایش نرخ سود بانکی در حد نرخ تورم را به اندازه ای که بتواند مالکان را از دریافت اجاره ماهانه منصرف کند، نمی دانند اما براثرگذاری مثبت آن اشتراک نظر دارند. درباره نحوه نوسان قیمت مسکن بعد از شناور شدن نرخ سود نیز، پیش بینی ها مثبت است. ماهیت قانون یارانه ها به این صورت است که تور ارزان چین   اجرای این قانون قیمت برخی کالاها و خدمات را افزایش می دهد و برخی دیگر از کالاها از جمله مسکن چنانچه میزان نقدینگی افزایش پیدا نکند، با کاهش قیمت روبه رو می شود. اکنون پیش بینی این است که بخش قابل توجهی از نقدینگی سرگردان با شناورشدن نرخ سود و محاسبه آن براساس نرخ تورم، جذب بانک ها شود بنابراین تحقق سناریوی تغییر صعودی قیمت مسکن در سال آینده بعید خواهد بود. اما در ارزانترین تور مالزی
  حوزه ساخت وساز اوضاع چگونه تغییر می کند؟ کارشناسان معتقدند چنانچه نرخ سود بانک ها افزایش پیدا کند، هزینه تامین تسهیلات بانکی برای ساخت نیز بالا می رود که این موجب افزایش قیمت تمام شده مسکن خواهد شد. این کارشناسان در عین حال تاکید می کنند در بازار کنونی مسکن به دلیل آنکه قدرت خرید کم است، سازنده ها ناچار می شوند افزایش هزینه ساخت را از محل سود خود جبران کنند و به این ترتیب قیمت فروش تغییری پیدا نخواهد کرد.
تحلیل خوش چهره از نرخ سود
محمد خوش چهره، کارشناس اقتصادی دراین باره به دنیای اقتصاد گفت: سیاست های پولی و از جمله نرخ سود بانکی تاثیر انبساطی و انقباضی مستقیمی در رونق و رکود اقتصادی در ارزانترین تور ارمنستان   سطح کلان دارد. براین اساس اگر در سطح اقتصاد کلان سیاست های پولی محور انبساطی داشته باشد اگر چه ممکن است که هدف مقابله با رکود باشد اما در دوران رکود اقتصادی می تواند تبعات تورمی داشته باشد و درچنین حالتی افزایش نرخ بهره به معنای افزایش هزینه تمام شده پول برای فعالان اقتصادی است که سبب افزایش هزینه های تولید می شود. وی اظهار داشت: اما در مورد مقوله مسکن با توجه به رکود مسکن در کلانشهرها، افزایش نرخ سود سبب استمرار رکود خواهد شد و دراین بین با در نظرگرفتن نرخ رشد اقتصادی کشوررکود بخش مسکن محتوم به نظر می رسد. به گفته این اقتصاددان افزایش نرخ بهره باعث خواهد شد که تور ارزان آذربایجان   قیمت تولید مسکن بالارود که این به هیچ وجه به معنای گران شدن مسکن نیست، چرا که باتوجه به رکودی که در این بخش حاکم است و همچنین با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم قیمت مسکن افزایش پیدا نخواهد کرد و دراین شرایط به نظرمی رسد که فقط از میزان حاشیه سود تولید کنندگان کاسته شود که همین امر به عاملی تبدیل خواهد شد که انگیزه سرمایه گذاران برای تولید مسکن کاهش پیدا کند.
سوداگران از بازار مسکن دور می شوند
در همین زمینه مجتبی بیگدلی، نایب رییس هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور به دنیای اقتصاد گفت: باتوجه به اینکه بین عرضه و تقاضای مسکن د تور مسافرتی استانبول   کشور فاصله زیادی وجود دارد لازم است دولت سیاست های پولی جداگانه ای برای آن تعریف کند.اما در سطح کلان این اتفاق باعث خواهد شد که ساخت وساز به سمت واقعی شدن پیش برود، چرا که با توجه به افزایش هزینه های تولید و کاهش سودهای سوداگرانه در نتیجه این مساله باعث خواهد شد افرادی که با هدف دستیابی به سودهای نجومی به این بازارآمده اند از این چرخه حذف شوند که نتیجه آن حذف افراد غیرمتخصص از بازار ساخت وساز خواهد بود. وی اظهار داشت: در کل با توجه به تاکیدی که دولت در کنترل قیمت ها در بازار مسکن دارد به نظر می رسد در تعیین سیاست های مالی بخش مسکن نیز دیده شده است و از این رونرخ سود شناور قادر خواهد بود آرامش فعلی بازار مسکن را تداوم بخشد. به گفته وی باتوجه به سرعت گرفتن ساخت وسازهای مسکن مهر و تخصیص یارانه های مختلف به این پروژه در نهایت به نظر می رسد که کنترل قیمت مسکن در دست دولت باشد، اما به هرحال با توجه به اینکه تور مسافرتی دوبی   افزایش نرخ سود بانکی باعث خواهد شد که سرمایه های سرگردان به سمت بانک ها جذب شود در نتیجه از میزان حجم نقدینگی های سرگردان کاسته خواهد شود که در این صورت حتی این احتمال وجود دارد که قیمت ها دربازار مسکن روبه کاهش برود که این امر در مورد بازار اجاره نیز مصداق دارد.
سهم تسهیلات بانکی در تولید مسکن
دکتر بیت الله ستاریان، کارشناس برجسته مسکن نیز در گفت وگو با دنیای اقتصاد با بیان اینکه نرخ سود بانکی در همه کشور یک موضوع کلیدی است، گفت: با توجه به اینکه منابع بانکی در کشور نقش چندانی در تامین منابع مالی ساخت ندارند ازاین روکاهش و افزایش نرخ سود بانکی نمی تواند نقش تعیین کننده ای در تعیین نوسانات قیمت مسکن داشته باشد. به باور این استاد دانشگاه سهم تسهیلات بانکی در سبد تامین منابع مالی برای خرید و فروش مسکن ناچیزاست.
وی درعین حال میزان نرخ تسهیلات بانکی را در صنایع وابسته به تولید مسکن موثر دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه تولید کنندگان مصالح ساختمانی برای تولید به تور مسافرتی دبی   تسهیلات بانکی متکی هستند، از این رو افزایش هزینه تمام شده تولیدات آنها ممکن است سبب افزایش قیمت مصالح ساختمانی شود؛ اما باتوجه به اینکه سهم مصالح ساختمانی در تعیین قیمت تمام شده مسکن ناچیزاست و بیش ازهرچیز تورم عمومی و میزان عرضه و تقاضا است که نرخ مسکن را تعیین می کند، از این رو نمی توان گفت که قیمت مسکن از این مسیر نیز افزایش چشمگیری پیداکند. ستاریان درباره اینکه تغییر نرخ سود بانکی چه تاثیری دربازار اجاره مسکن دارد، گفت: با توجه به اینکه در شرایط عادی موجران بابت هر یک میلیون تومان 3 درصد سود دریافت می کنند و با درنظرگرفتن اینکه این سود به طور میانگین سالانه 36درصد است، بنابراین تور مسافرتی تایلند   کماکان مالکان ترجیح خواهند داد که از محل دریافت اجاره به سود مورد نظر خود دست پیدا کنند؛ چراکه به هرحال بانک ها هرچقدرهم بخواهند که نرخ سود خود را افزایش دهند، نمی توانند در مقابل سپرده گذاری مردم، 36درصد سود بدهند و از این رو بازار اجاره نیز از رهگذرتغییر نرخ سود بانکی دستخوش نوسان زیادی نخواهد شد.
نرخ سود شناور سیاست شوک درمانی
کمال اطهاری از دیگر کارشناسان مسکن با اشاره به اینکه شناور شدن نرخ سود تسهیلات بانکی از جمله سیاست های شوک درمانی است، تاکید کرد: وقتی که نرخ سود بانکی با تورم همخوانی پیدا کند در این صورت مردم ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در بخش مسکن و بازار اوراق بهادار به سمت سرمایه گذاری در بانک ها بروند که این امر به معنای آن است که بانک تبدیل به بازار سرمایه می شود. وی اظهار داشت: افزایش نرخ سود بانکی باعث خواهد شد که هزینه های تولید مسکن بالارود که این سیاست هم برای تولید کننده و هم مصرف کننده مخرب خواهد بود. چراکه افزایش هزینه های تولید، باعث کاهش سود تولید کنندگان خواهد شد و این پروسه ممکن است به افزایش تور مسافرتی ارزان لندن   قیمت ها منجر شود که به هیچ وجه به سود مصرف کننده نخواهد بود.
ساماندهی اجاره در کوتاه مدت
به گفته اطهاری در بخش اجاره، افزایش نرخ سود بانکی باعث خواهد شد تا موجران به سمت اخذ ودیعه به جای اجاره روی بیاورندکه این اتفاق ممکن است در کوتاه مدت به نفع مستاجر شود.
مسکن در تعیین نرخ تورم لحاظ شود
اما در این بین مسعود نورانی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تور مسافرتی ارزان وآسان دور آسیا   استان تهران براین باوراست که افزایش نرخ بهره بانکی با توجه به تورم در صورتی منطقی به نظر می رسد که تخمین آن فقط براساس سبد کالای خوراک و پوشاک نباشدومسکن نیز به عنوان یکی از کالاهای مصرفی خانوارها محاسبه شود.
نرخ سود ابزاری برای کنترل تورم
همچنین محمد مهدی مافی، انبوه ساز و کارشناس مسکن نیز به دنیای اقتصاد گفت: در تمامی کشورهای پیشرفته نرخ سود بانکی در ابتدای سال مشخص می شود و سپس بسیاری ارزانترین تور کوالا   از مبادلات اقتصادی براساس آن صورت خواهد گرفت واینکه متولیان بانک مرکزی قادر نیستند به یک رقم دقیقی در خصوص نرخ تورم دست پیدا کنند، نشان از نوعی آشفتگی در سطح اقتصاد کلان است. وی گفت:نرخ سود ابزار قدرتمندی است که دولت با اتکا به آن قادر خواهد بود که اقدام به کنترل تورم کند.

«رهن کامل» به بازار اجاره برمی گردد
رییس اتحادیه مشاوران املاک که طی این دو سال رابطه فوق العاده نزدیکی با مسوولان دولت پیدا کرده و در جلسات دولتی کنترل بازار تور مسافرتی مالزی   مسکن به عنوان نماینده ثابت شرکت می کند، درباره طرح شناور کردن نرخ سود بانکی این گونه به دنیای اقتصاد گفت: دولت سعی می کند تا حد ممکن بازار مسکن را از دسترس سوداگران و افرادی که با قصد سرمایه گذاری ملک خریداری می کنند، دور نگه دارد. دولت الان تصمیم گرفته نرخ سود بانکی را متناسب با نرخ تورم افزایش دهد تا افرادی که بازار مسکن را جذاب برای سرمایه گذاری می دانند به سمت بانک ها بروند. مصطفی قلی خسروی تصریح کرد: بیشترین تاثیر تغییر نرخ سود متوجه بازار اجاره خواهد شد و اگر نرخ سود بانک ها شناور شود، سال آینده مالکان آپارتمان های اجاره ای برای واگذاری ملک به صورت رهن کامل با یکدیگر رقابت خواهند آپارتمان اجاره ای شیراز   کرد که تحت تاثیر این اتفاق، اجاره های ماهانه به شکل خیره کننده ای تعدیل می شود.