Thursday, May 28, 2009

خانه ي ساده و زيبا

خانه ي ساده و زيبا

خانه ي ساده و زيبا

بهترين پوشش پنجره:

پارچه هاي توري که بسيار نازک و لطيف اند، براي پوشش دادن پنجره ها کاربرد خوبي دارند و مي توان از طريق پرچين کردن پرده ها پنجره را به طور کامل پوشاند بدون آن که اتاق شما تاريک شود. تور از لحاظ هزينه نيز مقرون به صرفه است و مي توان تا سه برابر عرض پنجره، پارچه تهيه کرد. ممکن است از رنگ طبيعي چاي براي کاراملي کردن تور (به ويژه تورهاي استفاده شده) و تغيير دادن محيط زندگي استفاده کنيد. براي دستيابي به اين منظور، حدود صد عدد چاي کيسه اي را در دو کتري بزرگ دم کنيد و پارچه را نزديک به يک ساعت در اين محلول قرار دهيد.

حصيرها، زيراندازهاي کنفي و الياف دريايي چنان اند که لکه و چربي را به خود نمي گيرند

محافظت از اشياي براق

سطوح بسيار براق نور را در فضا مي پراکنند و روشنايي محيط زندگي و کار را دو چندان مي سازند. اما اين عيب را دارند که هرگونه خراشيدگي را سريع نشان مي دهند. اين موضوع، به ويژه در مورد اشياي چوبي و فلزي با سطح براق و صيقلي بيش تر صدق مي کند. راه حلي که براي رفع اين مشکل وجود دارد، اين است که از افشانه هاي محافظ  ضد خش استفاده کنيد و لايه اي نازک بر روي وسيله ي مورد نظر بپاشيد.

خانه ي ساده و زيبا

چوب پرده

چوب پرده اي بر گزينيد که دست کم 15 سانتي متر بيش تر از لبه ي پنجره ها از هر دو طرف امتداد داشته باشد. اينکار باعث مي شود که بتوانيد پرده ها را به طور کامل به عقب بزنيد تا حداکثر ميزان نور وارد اتاق شود و البته پنجره هم پهن تر به نظر آيد.

                                                                       زيبا ساختن مبلمان

خانه ي ساده و زيبا
خانه ي ساده و زيبا

براي افزودن طرح يا رنگ به محيط زندگي تان، البته در مقياس هاي کوچک، کوسن ها بهترين انتخاب اند. کوسن يا بالشتک تزييني به پارچه ي زيادي نياز ندارد. از اين رو، مي توانيد در پارچه فروشي ها به دنبال کناره هاي رنگارنگ از پارچه هاي ته توپ بگردي و با بهايي اندک آن ها را تهيه نماييد. به ويژه اگر طرح مورد نظر شما اجناس لوکس و مدرني را طلب مي کند – که غالباً هم قيمت شان بالاست – اين پيشنهاد خوبي براي شماست. همين طور مي توانيد در دست دوم فروشي ها و يا بازارهاي سنتي به دنبال منسوجات قديمي يا زده دار بگرديد. در اين مکان ها مي توانيد اجناس مورد نظرتان را با قيمت ارزان بخريد و به جاي رو انداز مبل يا روميزي از آن ها استفاده کنيد. پارچه هاي گلدوزي و قيطان دوزي شده براي روح بخشيدن به حال وهواي قديمي اتاق بسيار مناسب و عالي هستند.

انواع زيرانداز

پوشش هايي از جنس الياف طبيعي، هم چون الياف دريايي، کنف و الياف پوست نارگيل، بافت زبر و ناهموار و در عين حال جذابي دارند؛ از اين گذشته بسيار هم بادوام هستند. البته برخي از آن ها چنانچه غذا بر روي شان ريخته شود، به سختي پاک مي شوند و لکه بر روي سطح شان باقي مي ماند. اما حصيرها، زيراندازهاي کنفي و الياف دريايي چنان اند که لکه و چربي را به خود نمي گيرند.

زيبايي بامبو

بامبو گزينه ي خوبي از ميان چوب هاست. زيرا فضايي دوستانه و صميمي را به ارمغان مي آورد. اين نوع چوب براي کفپوش هم، مانند مبلمان، انتخاب عالي و درجه يکي است. تخته ها و الوارهاي ساخته شده از چوب بامبو، پرداخت پرجلا و براق و درخشاني دارند و نظافتشان هم آسان است. در ضمن، محيطي کاملاً شرقي و آرامش برانگيز در اتاق شما به وجود مي آورد.

 

ايران آذين

تنظيم براي تبيان: کهتري

سراج

تهرانپارس

پونك

كردستان

شهرك غرب

سعادت آباد

كامرانيه

يوسف آباد

No comments: